اهم اخبار

آخرین وضعیت بدهی عراق به ایران/ واردات مواد غذایی از محل پول های بلوکه شده

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عضو هیئت رئیسه اتاق مشترک ایران و عراق گفت: واردات برخی محموله های مواد غذایی به ایران از محل پول های بلوکه شده ایران در عراق است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، به نقل از فارس؛ سید حمید حسینی در مورد آخرین وضعیت پول های بلوکه شده ایران در عراق بیان داشت: پس از سفر وزیر اقتصاد عراق به ایران، وزیر نیروی کشورمان اعلام کرد که برخی از محموله های مواد غذایی وارد شده به ایران از محل طلب ایران از عراق بوده است. 

وی افزود: بر اساس اعلام وزیر همچنین در این جلسه در مورد واردات ۱۶ میلیون دوز واکسن کوواکس از عراق از محل بدهی ایران از این کشور توافق شد. 

وی گفت: سخنگوی وزارت برق عراق نیز دو بار سخنرانی کرده است که مصمم در پرداخت بدهی عراق به ایران هستند و لذا برای پرداخت آن زمانبندی دارند. 

حسینی بیان داشت: بدهی عراق به ایران از بابت صادرات برق پرداخت شده زیرا شرکت مپنا در این کشور دارای پروژه هایی است و ظاهرا وزارت نیرو طلب خود از عراق را به صورت دینار دریافت کرده است اما به دلیل آنکه شرکت گاز اصرار به بازگشت ارز حاصل از صادرات گاز به ایران را دارد ارز حاصل از صادرات گاز از طریق خرید کالا به کشور باز می گردد. 

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: فارس

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *