اهم اخبار

افت قیمت گوشت منجمد در بازار/ قیمت هر کیلو دام زنده سبک ۵۸ هزار تومان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو گوشت گوساله منجمد در بخش‌های مختلف به ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور با اشاره به اینکه مشکلی در بخش گوشت و دام کشور وجود ندارد، اظهار کرد: هم اکنون عرضه دام به میزان کافی است که این امر منجر به کاهش قیمت گوشت به ویژه در بخش منجمد شده است.

او با اشاره به اینکه قبل از ماه رمضان هر کیلو گوشت گوساله منجمد بالای ۱۰۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شد، افزود: هم اکنون قیمت گوشت منجمد گوساله در بخش‌های مختلف ران، سردست و قلوه گاه به محدوده ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

پوریان ادامه داد: با توجه به تولید مقادیر زیادی گوشت، مشکل کشور تا حدودی مرتفع شده است.

این مقام‌مسئول قیمت کنونی هر کیلو دام زنده سبک را ۵۵ تا ۵۸ هزار تومان و گوساله زنده را ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: علی رغم نرخ دام و لاشه درب کشتارگاه، قیمت در بازار بالاست، هر چند طی روزهای اخیر در بخش ران، سردست و راسته شاهد کاهش قیمت بوده‌ایم.

او درباره تاثیر خشکسالی‌های اخیر بر بازار دام و گوشت بیان کرد: ایران کشوری خشک و نیمه خشک است که در سال‌های اخیر به غیر از سال ۹۸ و ۹۹ همیشه خشکسالی داشتیم، اما طی این سال‌ها هم صنعت دام کشور توانسته گوشت مورد نیاز را تامین کند. هر چند دامداری‌های سنتی و چرایی که بیشتر در محدوده دام سبک بوده متاثر از خشکسالی است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور ادامه داد: با توجه به افت بارش و خشکسالی در استان‌های کرمانشاه، فارس، لرستان و خوزستان و کاهش مرتع در این استان‌ها به کشاورزان توصیه می‌شود که پس از برداشت گندم، کشاورزان از آتش زدن باقی مانده کاه و کلش در مزارع اجتناب کنند.

او در پایان تصریح کرد: با توجه به شرایط خشکسالی و کاهش مرتع، مسئولان دولتی باید از دامداران حمایت لازم در جهت تامین نقدینگی را داشته باشند تا مشکلات مرتفع شود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *