اهم اخبار

برداشت سیب‌زمینی هرمزگان آغاز شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: برداشت سیب‌زمینی از ۳۹۳ هکتار زمین کشاورزی این استان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا؛ سید رضا امیری زاده میزان برداشت محصول سیب‌زمینی در هر هکتار را حدود ۳۳ تُن اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی شده امسال در مجموع یکهزار و ۱۷۹ تُن سیب زمینی از مزرعه‌های کشاورزی این استان برداشت شود.

وی با اشاره به ۳۷۷ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان حاجی آباد به کشت سیب‌زمینی بیان کرد: این شهرستان به عنوان قطب تولید این محصول در هرمزگان بیشترین سطح زیر هکتار و تولید این محصول را دارد.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با بیان اینکه برداشت محصول سیب‌زمینی تا اوایل خرداد امسال ادامه دارد، گفت: رقم‌های سیب‌زمینی در هرمزگان به‌ویژه شهرستان حاجی‌آباد شامل پیکاسو، آیندا، بورن و سانتا است.

وی گفت: محصول سیب زمینی هرمزگان علاوه بر مصرف استان، به استان‌های اصفهان، تهران، یزد و کرمان نیز ارسال می شود.

امیری زاده ابراز کرد: شهرستان ‌های حاجی آباد، رودان و جاسک از مناطق مهم تولید سیب ‌زمینی در استان هرمزگان محسوب می شوند.

گفتنی است؛ استان هرمزگان دارای ۳۱ نوع محصول زراعی در ۷۸ هزار هکتار است که حدود ۴۸ هزار هکتار آن به سبزی و صیفی و ۳۰ هکتار نیز به کشت‌های صنعتی، غلات، علوفه و کلزا اختصاص دارد.

هرمزگان دارای ۳۱ نوع محصول زراعی است که در سال زراعی جاری طبق ابلاغ وزارت جهادکشاورزی تغییر الگوی کشت برای همه این محصولات اجرا شده و به صورت روزانه میزان سطح زیرکشت محصولات از طریق سامانه جامع پهنه‌بندی محصولات کشاورزی رصد می‌شود.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *