اهم اخبار

بیش از ۲۳ تن لیموترش قاچاق در گمرک کشف شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مأموران گمرک در بازرسی از یک محموله ۹۸ تنی ترانزیت خارجی حاوی گوجه‌فرنگی مقدار ۲۳ تن لیمو ترش قاچاق کشف کردند.

به گزارش ایرنا از گمرک جمهوری اسلامی ایران، یک شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی به نام آ.ت.ا که در تهران به ثبت رسیده است، صبح امروز در اظهارنامه ترانزیت خارجی به شماره ۱۰۷۱ اقدام به اظهار کالای گوجه‌فرنگی به وزن ۹۸ تن به مقصد گمرک «باشماق» بر روی چهار دستگاه کامیون می‌کند تا از طریق مرز باشماق این کالا را به کشور عراق ترانزیت کند.
برپایه این گزارش، پس از طی تشریفات و الصاق پلمپ‌های شماره‌دار بر روی کامیون‌ها توسط جانشین سرویس ترانزیت، این محموله به واحد ایکس‌ری هدایت می‌شود.
نماینده شرکت ابتدا سه دستگاه کامیون را به واحد ایکس‌ری هدایت و سپس با سوء استفاده از تراکم کاری موجود یک دستگاه کامیون یخچالی به شماره ۱۳BBZ که راننده آن تبعه کشور ترکیه بود را به واحد ایکس‌ری هدایت نکرد و با انجام اعمال متقلبانه و با تعویض پلاک، به جای آن کامیون یخچالی به شماره ۶۰۹SL را به آن واحد هدایت می‌ کند که در این حین ماموران گمرک با هوشیاری متوجه تعویض پلاک کامیون‌ها شدند.
بنابراین گزارش، ماموران پس از شناسایی کامیون مورد اختلاف به شماره ۱۳BBZ آن را به واحد ایکس‌ری هدایت و پس از اسکن محموله مغایرت مشاهده می‌کنند که در ارزیابی فیزیکی به عمل آمده مقدار ۲۳ تن و ۲۱۰ کیلوگرم از محموله کامیون ذکر شده حاوی لیموترش بوده که در زیر جعبه‌های گوجه‌فرنگی به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود.
به گزارش ایرنا، پیش تر معاون حقوقی و نظارت گمرک جمهوری اسلامی ایران گفته بود: سال گذشته ۲۸۹ تن انواع کالاهای قاچاق شامل مواد مخدر، قرص های روانگردان، مواد پیش ساز و غیره در گمرکات کشور کشف شد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *