اهم اخبار

تاکید رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران بر امنیت غذایی و توریست کشاورزی در جلسه اتاق های بازرگانی بین المللی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران در اجلاس ICC بر امنیت غذایی و توریست کشاورزی تاکید نمود.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی، علی شریعتی مقدم رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی ایران در اجلاس ICC) Internatinal Chamber of Commerce) که در تاریخ ۳۱ جولای ۲۰۲۰ مصادف با دهم مرداد ۹۹ با حضور نمایندگان اتاق های بین المللی از کشورهای مختلف برگزار شد.

وی در این جلسه در مورد امنیت غذایی، توریست کشاورزی، برنامه های مقابله با فقر جهانی، بر مزیت های متعدد و متنوع ( به دلیل چهار فصل بودن اقلیم مناطق کشور) و طبیعی و مردمی بودن تولید محصولات کشاورزی ایران تأکید نمود.

وی همچنین در مورد حرکت کشاورزی ایران از سنتی / معیشتی و تولید محور ، به کشاورزی تجاری مبتنی بر ارتقاء زنجیره های ارزش محصولات دارای مزیت رقابتی ، استفاده از BDS ها ، تولید مبتنی بر قرارداد ، طرح های توسعه روستایی با حمایت یا توسط شرکت های خصوصی پیشرو صادراتی و صنایع تبدیلی اشاره نمود.

علی شریعتی مقدم در این نشست مجازی اضافه نمود: کشاورزی ایران با لطف الهی و به پشتوانه تلاش آحاد تو‌لیدکنندگان در سال گذشته رشد ۷٪ را تجربه کرده که با در نظر گرفتن محدودیت های مختلف بسیار قابل توجه می باشد.

تولید کنندگان کوچک و متوسط ایرانی از طریق شبکه سازی و فعالیت مستمر ارتقاء بهداشت ، کیفیت و راندمان تولید، استاندارد سازی و ارتقاء مدیریت کیفیت بخصوص در محصولاتی مانند پسته ، کشمش، خرما ، زعفران ، گیاهان دارویی و صنایع غذایی مختلف بدنبال توسعه بازار و‌به ویژه صادرات با شرکای تجاری توانمند و قابل اعتماد در سراسر جهان هستند . همچنین جذب گردشگران کشاورزی برای شناخت ظرفیت ها و زیبایی های این بخش و توسعه کشاورزی مبتنی بر فرهنگ غنی و تاریخی ایران مورد تأکید و در حال برنامه ریزی است.
کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته ایران علاقه مندی خود را برای ارائه توانمندی های بخش خصوصی ایران در فرصت کاملتری خواستار شد که مورد موافقت قرار گرفت.

در این جلسه که به صورت ویدئو کنفرانس توسط آقای Andrea Petrini از اتاق بازرگانی بین المللی که مقر آن در پاریس است هدایت می شد، پترینی بر نقش مؤسسات بین المللی نظیر FAO و WFP و نهادهای زیر مجموعه سازمان ملل متحد در مشارکت بخش خصوصی و جذب بنگاههای کوچک و متوسط و شرکت های بزرگتر در راستای تسهیل تجارت در حوزه کشاورزی و همچنین نیاز کشورها به اشتراک گذاری دانش از طریق کمیته های ملی با FAO و WFP اشاره نمود.

علی شریعتی مقدم در جهت حفظ میراث فرهنگی و شرایط اقلیمی ، جنبه های زیست محیطی در راستای تحقق برنامه های توسعه پایدار کشاورزی به اقدامات ایران در ثبت GI و GIAS برای محصولات مختلف در پروژه
Product Economic Identity توسط ایران که اتاق بازرگانی نیز در آن نقش جدی دارد ، اشاره نمود و از ارتباطات و همکاری ها و حمایت های بین المللی با محوریت ICC در این حوزه استقبال نمود.

شریعتی مقدم به نمایندگی از ریاست کمیته ایرانی اتاق بین المللی ( دکتر محمد خزایی ) در این جلسه شرکت نموده بود.

سروس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *