اهم اخبار

دریافت حق سرویس در رستوران‌ها غیرقانونی است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]رییس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس تاکید کرد: دریافت حق سرویس از مشتریان که توسط برخی رستوران ها انجام می شود، خلاف و غیرقانونی است.[/heading]

سید علی اصغر میرابراهیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: برخی از رستوران‌ها کم لطفی کرده و از مشتریان حق سرویس دریافت می‌کنند که این کار صحیح نیست و نباید اینگونه باشد.

وی افزود: مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصد، هزینه سربار که بسته به نوع رستوران، تعداد کارگران، پرسنل و فاکتورهای دیگر مشخص می‌شود و در نهایت قیمت تمام شده غذا عواملی هستند که قیمت غذا را تعیین می‌کنند.

قیمت‌گذاری غذا در رستوران‌ها و سلف سرویس‌ها رقابتی است

میرابراهیمی با بیان اینکه قیمت‌گذاری غذا در رستوران‌ها و سلف سرویس ها رقابتی است، گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد قیمت غذا را نوع مواد مورد استفاده در آن تعیین می‌کند که براساس نوع کیفیت مواد مورداستفاده درغذاها قیمت‌گذاری انجام می‌شود.

رییس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس همچنین با بیان این‌که حدود ۳۰ سلف سرویس در تهران داریم ادامه داد: رستوران‌ها و سلف سرویس‌ها براساس نوع جدولی که تعیین کرده‌ایم قیمت‌گذاری خود را انجام می‌دهند و بعد از تعیین قیمت غذا ۲۰ درصد سود حاصله خود را منظور کرده و قیمت نهایی غذا تعیین می‌شود.

یکی از مشکلاتی که واحد‌های ما دارند کارگران فصلی است

وی در عین حال تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که واحد‌های ما دارند کارگران فصلی است، چون برخی از کارگران رستوران‌ها که کشاورز هستند فقط در فصل سرما و زمستان به تهران می‌آیند و در رستوران‌ها مشغول به کار می‌شوند و همین موضوع مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است.

میرابراهیمی یادآور شد: در رده‌بندی رستوران‌ها سه نوع درجه‌بندی داریم که عواملی از جمله دکور و طراحی، پارکینگ، متراژ، همکف بودن و فاکتورهای دیگر از عواملی است که در تعیین نوع درجه رستوران تاثیرگذار است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *