اهم اخبار

در راستای ساماندهی تهیه و توزیع / کارت هوشمند شیر رونمایی شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]پس از موفقیت در مرحله آزمایشی اجرای طرح کارت هوشمند شیر که با هدف ساماندهی تهیه و توزیع شیر در سه شهرستان فارس اجرایی شده بود، این طرح به‌شکل رسمی با حضور وزیر جهادکشاورزی رونمایی شد.[/heading]

به گزارش خبرنگار ایسنا در منطقه فارس، در حاشیه جلسه وزیر جهادکشاورزی با تشکل‌ها و فعالان حوزه کشاورزی استان فارس، از کارت هوشمند شیر رونمایی شد تا این طرح در سراسر استان فارس و پس از آن در کشور اجرایی شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: این طرح با هدف شناسایی دامداران صنعتی و سنتی و دست‌یابی به اطلاعات مکانی واحدها، شناسایی دقیق مناطق واقعی تولید شیر، دست‌یابی به اطلاعات دقیق و لحظه‌ای تولید شیر و آمار دام، برنامه‌ریزی برای توسعه کمی و کیفی این بخش، تجزیه و تحلیل داده‌های اطلاعاتی با هدف برنامه‌ریزی‌های کلان مدیریتی، تخصیص عادلانه‌تر نهاده‌های دامی و جلوگیری از به هدر رفتن وقت و سرمایه همچنین مکانیزه کردن تمام امور مربوط به شیر و دام، اجرای شد.

محمدمهدی قاسمی گفت: این طرح سال گذشته در سه شهرستان شیراز، مرودشت و سپیدان به شکل پایلوت اجرا شد که موفقیت آمیز بوده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: هم‌اینک در استان فارس ۷ هزار و ۹۰۰ تولید کننده، ۸۴ مرکز جمع‌آوری، ۱۲۲ حمل کننده و ۱۹ کارخانه شیر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که با استانی شدن برنامه، این تعداد به مراتب افزایش خواهد یافت.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *