اهم اخبار

رئیس اتحادیه نان‎های فانتزی تهران:مواد اولیه مورد نیاز نانوایان صادر می شود/ تحقق شعار سال در گروی تصمیم گیران اقتصای برای کاهش هزینه های تولید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

محمدجواد کرمی با بیان اینکه تامین مواد اولیه به قیمت مناسب، بزرگترین مشکل تولیدکنندگان نان های فانتزی است گفت: مواد اولیه مورد نیاز نانوایان صادر می شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از اتاق اصناف تهران؛ محمد جواد کرمی، رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی(حجیم و نیمه حجیم) تهران در خصوص وضعیت فعالیت فعالان این صنف گفت: در کشور ما بخش تولید همیشه با مشکلات زیادی مواجه است. در خصوص وضعیت تولید در صنف نان های فانتزی نیز مشکل بزرگ ما تامین مواد اولیه است. با این که تمامی مواد اولیه مورد نیاز تولید داخلی است، کارخانجات تولیدکننده بخش زیادی از محصولات خود را دپو می کنند و یا در بازار توسط دلالان با افزایش نرخ ۱۰۰ درصدی به فروش می رسانند. در سناریوی دیگر نیز با صادرات بی رویه، میزان مواد اولیه مورد نیاز بازار داخلی را رها می کنند.

وی در خصوص وضعیت افزایش نرخ محصولات تولیدی این صنف در سال جاری گفت: با توجه به افزایش قیمت سرسام آور عوامل تولید نظیر مواد اولیه، هزینه کارگری و خدمات دولتی، شاهد افزایش قیمت محصولات نیز خواهیم بود. البته به دلیل این که قیمت گذاری محصولات در اختیار واحدهای صنفی است، لیست قیمت ارائه نمی شود؛ اما سقف افزایش قیمتی که در اختیار اتحادیه است، تا۲۰ درصد افزایش نرخ خواهد داشت.

کرمی با انتقاد از این که در توزیع مواد اولیه تولید نان نظارتی وجود ندارد،گفت: این موضوع تنها گریبانگیر نان فانتزی نیست؛ بلکه در بزرگترین بخش مورد نیاز یعنی خمیر مایه، این معضل برای نانوایان سنتی نیز وجود دارد.

رئیس اتحادیه نان های فانتزی(حجیم و نیمه حجیم) تهران به موضوع مالیات های بی رویه و ارائه برگه تشخیص های سنگین و مغایر با توجیه اقتصادی تولید برای تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: اگر مقام ناظر و تصمیم‎گیر بخش اقتصادی کشور با هدف کاهش هزینه های تولید، تغییر رویه بدهد، بخش تولید نیز می تواند با افزایش تولید به مهار تورم کمک کند و در راستای تحقق شعار سال قدم بردارد.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: اتاق اصناف تهران

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *