اهم اخبار

رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی سن ایچ: در طرح درج قیمت تولید بر روی بسته بندی، نظارت اصلی می بایست بر روی سرمنشا زنجیره تورم باشد نه تولیدکننده

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

در حاشیه برگزاری مراسم رونمایی از بزرگترین پاستیل دنیا و ثبت در گینتس رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه تولیدی شیبا به سئوال پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی درخصوص طرح درج قیمت تولید بر روی بسته بندی کالاها پاسخ دادند.

رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی سن ایچ در حاشیه مراسم رونمایی از بزرگترین پاستیل دنیا در پاسخ به سئوال خبرنگار اگروفودنیوز درخصوص  طرح درج قیمت تولید به روی بسته بندی کالاها گفت: تورم یک زنجیره است که ما وسط آن هستیم شما یک مشکل را نمی توانید از وسط زنجیره حل کنید و باید از سر منشا آن حل کنید.

وی افزود: مثلا به ما می گویند باید قیمتتان را کنترل کنید ماهم خیلی راغب هستیم که قیمت بالا نرود چراکه درآمد سرانه  تحت نظر است و بیشتر اجناسمان  به فروش می رسد و ما هم بیشتر رشد می کنیم ولی وقتی که مواد اولیه مورد نیاز ما ناگهان  ۶۰درصد افزایش قیمت داشته  چه باید کرد؟ در این مورد ارگان نظارتی نباید به تولید کننده رجوع کند  و بایستی  سراغ مواد اولیه که قیمتش  بالا رفته  مراجعه کند. که این افزایش هم می تواند  دلایل مختلفی  از قبیل حجم پول، ارزو..  داشته باشد. ولی نباید به وسط زنجیره مراجعه کنند و عنوان شود قیمت دستوری است. مواد اولیه، قیمت برق، گاز،آب عوامل مهمتری در افزایش قیمت محصول نهایی است.  ولی ما از همه بیشتر راغب تریم که قیمت ها کنترل شود و تورم پایین بیاید.

مدیرعامل گروه تولیدی شیبا : در طرح درج قیمت تولید روی کالا هیچ صنعت پخش و مغازه دار  و دل خرده فروشی با درصدهای اعلام شده امکان معاش نخواهند داشت

در ادامه محمد حسین  رئیسی، مدیرعامل شرکت شیبا   نیز در مورد این طرح  به اگروفودنیوز گفت : قانون درج قیمت تولید بر روی کالا یک گل بخودی است و  طرح نپخته ای است  چون یک سری موانع بزرگ در مقابل  آن است  که دیده نشده است و بیشتر جنبه ی تحکم دارد با آن مشکل داریم ولی بهر حال گروه شیوا نیز  جزیی از خانواده ایران  و تابع قوانین هستیم در نهایت مجبور به انجام هستیم ولی دنبال حل مشکل نیز خواهیم بود.

رئیسی  افزود: ولی طبیعتا هیچ صنعت پخش و مغازه دار  و دل خرده فروشی با درصدهای اعلام شده امکان معاش برایشان نیست . در کل نباید قانونی را وضع کنیم که از همان اول بگوییم داخلش تخلف است. متاسفانه بعضی از قانون ها موجب تخلف می شود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *