اهم اخبار

رسانه‌ها در توزیع برنج آلوده متهم شدند!

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران شایعات منتشر شده پیرامون توزیع برنج آلوده و تاریخ مصرف گذشته را کذب محض و به قیمت قربانی کردن منافع ملی و بر هم زدن آرامش و امنیت روانی و غذایی مردم برشمرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی علی قنبری مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به شایعات گسترده‌ای که در باره توزیع برنج آلوده در کشور منتشر شده است، تاکید کرد: تاکنون هیچ گونه برنج آلوده و تاریخ مصرف گذشته‌ای که متعلق به این شرکت باشد، وجود خارجی نداشته است.

 رسانه‌ها در توزیع برنج آلوده متهم شدند!

رسانه‌ها در توزیع برنج آلوده متهم شدند!

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: واردات برنج به کشور طی مراحل قانونی دقیق انجام می‌شود و اخذ تایید‌یه‌های بهداشتی و سلامت کالاهای وارداتی مهمترین اصل در واردات کالا است که به صورت دقیق و کامل از طرف این شرکت تاکنون اعمال شده و در آینده نیز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با رد شایعات مربوط به آلوده بودن برنج‌های وارداتی از کشور هندوستان، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۱ مقداری برنج از کشور هند خریداری شده بود که تمامی برنج‌ها در مرحله ورود، مورد آزمایش دستگاه نظارتی و سازمان غذا و دارو قرار گرفته و سلامت و بهداشت آنها تایید شده است؛ بنابراین هیچ گونه برنج آلوده توسط دولت و این شرکت وارد کشور نشده است.

قنبری با بیان اینکه متاسفانه برخی رسانه‌های خبری با استناد به نامه‌های اداری معمول و متداول این شرکت که مشخص نیست از چه طریقی آن را دریافت کرده‌اند، اقدام به شایعه سازی می‌کنند، تصریح کرد: بدون شک، پشت این گونه شایعه سازی‌ها و بازی‌های رسانه‌ای، بهره‌برداری و سوء استفاده شخصی و سیاسی نهفته است؛ چرا که وقتی نامه‌ها و اسناد اداری این شرکت به صورت ناقص توسط رسانه‌های خبری منتشر می‌شود و فرآیند یک روال قانونی را بدون اطلاع و آگاهی از نتیجه مکاتبات و بدون در اختیار داشتن اسناد کامل، تخلف جلوه می‌دهند، شائبه‌ بهره‌‌برداری سیاسی و شخصی قوت می‌گیرد و متاسفانه این گونه رسانه‌ها بلندگوی افراد سودجو و دلال می‌شوند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر عدم آلوده بودن برنج‌های توزیع شده توسط این شرکت در کشور افزود: اسناد اثبات کننده سلامت کلیه برنج‌های توزیع شده توسط این شرکت موجود است و ما تاکید داریم که کلیه امور اجرایی و عملیاتی شرکت براساس و منطبق با نص قوانین جاری کشور انجام شود، بنابراین قبل از توزیع هر گونه برنجی در کشور، ابتدا از سازمان غذا و دارو، تاییدیه‌های قانونی و لازم را در مورد سالم و بهداشتی بودن و قابلیت مصرف داشتن دریافت کرده و پس از آن نسبت به فروش و توزیع برنج اقدام می‌کنیم.

قنبری نتیجه‌ شایعه پراکنی و دروغ‌پردازی رسانه‌ها در رابطه با برنج‌های دولتی را ایجاد زمینه رانت‌خواری و سودجویی برای برخی افراد و گروه‌ها دانست و افزود: وقتی شائبه‌ی کذب آلودگی برنج دولتی در جامعه گسترش می‌یابد، مصرف کننده رغبت چندانی به استفاده از این برنج‌ها نداشته و در این زمان مافیا و افراد سودجو قیمت برنج‌های خود را افزایش می‌دهند تا از این طریق به سودهای باد آورده دست پیدا کنند. اما از آنجا که این شرکت تنها به منافع و مصالح مردم و کشور می‌اندیشد، در مقابل هر گونه سوء استفاده‌ای با قاطعیت ایستادگی خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در پایان ماحصل بی‌اخلاقی رسانه‌ها در انتشار شایعات گسترده آلوده بودن برنج‌ها را ضربه زدن به اقتصاد کشور و امنیت روانی و غذایی جامعه بر شمرد و تاکید کرد: این اقدام رسانه‌ها و افرادی که به هر طریقی در این جریان سازی دروغین نقش دارند، از سوی مراجع قضایی مورد پیگرد قرار خواهد گرفت.

 

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *