اهم اخبار

روسیه با وجود تحریم‌ها در تولید کود شیمیایی از آمریکا پیش افتاد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

روسیه با وجود تحریم‌ها در تولید کود شیمیایی از آمریکا و هند پیش افتادو جایگاه دوم را در دنیا کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از راشاتودی، رئیس اتحادیه تجاری روسیه اعلام کرد: تولیدات کود شیمیایی این کشور با رشد ۴۰ درصدی در سال جاری از آمریکا پیش افتاد و مقام دوم تولید در دنیا را کسب کرد.

رئیس اتحادیه تولید کنند‌گان کود شیمیایی روسیه گفت:‌ روسیه امسال توانسته در تولید کود شیمیایی رشد مناسبی داشته و از حجم تولیداتش را از آمریکا بیشتر کند و به این دلیل جایگاه دوم را از آمریکا گرفته است.

به گفته «گروی» تولید کود شیمیایی این کشور با رشد ۴۰ درصدی نسبت به دهه گذشته  از ۵۵ میلیون تن در سال گذشته است همچنین عرضه کود برای مصرف داخلی هم ۲٫۵ برابر شده و ۱۳٫۲ میلیون تن در اختیار کشاورزان داخلی قرار می‌گیرد که یک رکورد قابل توجه در کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه روسیه در نظر دارد که طی ۵ سال آینده تولید کود شیمیایی را به ۷۰ میلیون تن برساند، گفت:  ما آمریکا و هند را در تولید مواد کود شیمیایی پشت سر گذاشتیم و اکنون پس از چین جایگاه دوم  تولید کود در جهان را داریم.

«گروی» تصریح کرد که روسیه بزرگترین صادر کننده کود شیمیایی در جهان است که حدود ۳۸ میلیون تن در سال صادر می کند.

به گفته این اتحادیه در سال ۲۰۲۲ روسیه ۱۷ درصد صادرات  کل کود جهان را داشت این در حالی است که سهم چین از صادرات دنیا ۱۳ درصد و کانادا ۷درصد بود.

بر اساس این گزارش روسیه با انتقاد از موانع صادراتی برای کود شیمیایی اعلام کرده است که لغو موانع صادراتی کود جزو توافق صادرات غلات از بندر دریای سیاه بود اما اجرایی نمی شود و به این دلیل احتمالا به این توافق که ۱۸ می به پایان می رسد دیگر پایبند نخواهد بود.

 روسیه گفته است موانع صادراتی برای کود شیمایی بیشتر برای کشورهای وابسته به این محصول آسیب می زند.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: راشاتودی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *