اهم اخبار

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: ضرورت تلاش مضاعف برای تامین به موقع نهاده‌های کشاورزی در تعطیلات

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، بر تلاش مضاعف برای تامین به موقع نهاده‌های کشاورزی و انجام نظارت و مراقبت لازم در حوزه‌هایی مورد نیاز کشاورزی کشور در ایام تعطیلات پیش رو، تاکید کرد.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)؛ به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز در نشست شورای معاونین و مجریان طرح‌های بخش کشاورزی اظهار داشت: با توجه به شرایط خاصی که در آن قرار داریم باید تلاش مضاعفی را برای تأمین به موقع نهاده‌های کشاورزی اعم از بذر، کود، آفت‌کش‌ها و تأمین سوخت مورد نیاز در تمامی استان‌های کشور داشته باشیم تا خللی و مانعی در تولیدات بخش کشاورزی ایجاد نشود.

وی افزود: در ایام تعطیلات پیش رو نیز باید نظارت و مراقبت لازم را در حوزه‌هایی که کشاورزی کشور نیاز دارد، داشته باشیم تا مشکلی برای کشت بهاره ایجاد نشود.

کشاورز خاطرنشان کرد: خوشبختانه بخش کشاورزی ظرفیت بالایی در حوزه نیروی انسانی دارد که باید از توان افراد برای پیشبرد بهتر کارها استفاده شود.

وی گفت: جا دارد از همکاران سازمان حفظ نباتات کشور در مبارزه با ملخ تشکر کنم که به موقع وارد عمل شده و با همکاری استان‌های درگیر و حمایت استانداران، تاکنون مبارزه موفقیت صورت گرفته است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: کشاورزی کشور چون با طبیعت عجین شده است، اگر کوچک‌ترین غفلتی در مبارزه با آفات ایجاد شود و یا آمادگی لازم را برای مقابله با سرمازدگی نداشته باشیم، خسارت جبران ناپذیری را می‌تواند ایجاد کند.

کشاورز تاکید کرد: لازم است تا ۲۰ فروردین ماه سال آینده معاونت‌ها و بخش‌های ذیربط آماده بوده و گزارش مستمری از وضعیت تأمین نهاده‌های کشاورزی، مبارزه با ملخ و سن گندم، امور اراضی و فعالیت‌های دامپزشکی تهیه و نظارت و کنترل لازم را اعمال نمایند.

وی گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته، موافقت‌های لازم برای اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیای اراضی استان‌های خوزستان و ایلام به عمل آمده است که انشاالله با تأمین اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

کشاورز تصریح کرد: روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی باید پایش و رصد مستمری از وقایع بخش کشاورزی داشته باشد و هر مسئله و مشکلی را شناسایی و با کمک سایر بخش‌ها درصدد رفع آن بر آید.

وی ادامه داد: انسجام بخشی بین نیروها و ایجاد محیطی مناسب برای فعالیت همکاران از دیگر اموری است که روابط عمومی باید بستر آن را فراهم آورد.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *