اهم اخبار

صادرات قارچ به ۵ تن در روز رسید/ نرخ هر کیلو قارچ فله ۲۷ هزار تومان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی از کاهش صادرات قارچ خبر داد و گفت:با شیوع ویروس کرونا، صادرات قارچ از ۱۵ تن به ۵ تن در روز رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی رجبی رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی با اشاره به اینکه بازار قارچ ‌تعریفی ندارد، اظهار کرد: با شیوع مجدد ویروس کرونا و قرمز شدن برخی شهرها، مصرف قارچ تحت تاثیر قرار گرفته، هر چند تولید به قوت خود باقی است.

وی با اشاره به اینکه صادرات قارچ دچار بحران شده است، افزود: با شیوع ویروس کرونا و سخت گیری مرزها، میزان صادرات کاهش یافته به طوریکه از روزانه ۱۵ تا ۲۰ تن به ۵ تن رسیده است.

رجبی ادامه داد: علی رغم آنکه میزان مصرف با تولید همخوانی ندارد، اما قیمت‌ها تغییر چندانی نداشته است که امیدواریم سقوط چندانی در بحث قیمت نداشته باشیم تا تولیدکنندگان متضرر نشوند.

رئیس قیمت انجمن پرورش دهندگان قارچ‌خوراکی قیمت هر کیلو قارچ فله سر مزرعه را ۲۵ هزار تا ۲۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت با نرخ‌های ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان در مغازه‌ها گرانفروشی است.

وی در پایان با بیان اینکه تولید قارچ همانند پیش بینی‌ها ۱۵ تا ۲۰ درصد رشد یافته است، تصریح کرد: ورودی روزانه قارچ به تهران افزایش یافته به طوریکه به ۴۵ تا ۶۳ تن در روز رسیده است.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *