اهم اخبار

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی قیمت خرید حمایتی زعفران را اعلام کرد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون وزیر و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: هر کیلوگرم نگین زعفران ۱۳۰ میلیون ریال از سوی دولت خریداری می‌شود.

محمدعلی طهماسبی روز یکشنبه در سفر به شهرستان فریمان استان خراسان رضوی با حضور در زمینهای زیرکشت زعفران ضمن بازدید از مزارع این شهرستان در جمع خبرنگاران افزود: طبق برآوردهای انجام شده با استانهای زعفران‌خیز از جمله خراسان رضوی امسال خرید هرکیلوگرم پوشال زعفران هم به قیمت ۱۱۰ میلیون ریال تعیین شده است.

او اضافه کرد: با حمایت ویژه دولت و پیگیری‌های وزارت جهاد کشاورزی، کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه امسال نیز با هدف حمایت از کشاورزان و جلوگیری از افت قیمت، خرید حمایتی این محصول ارزشمند توسط دولت انجام می‌شود.

وی با بیان این که هم دولت و هم مجلس به فکر حمایت از کشاورزان هستند ادامه داد: سازمان تعاون روستایی به عنوان بازوی اجرایی دولت و با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده اقدام به خرید زعفران کشاورزان می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افت قیمت زعفران که شیوع ویروس کرونا موجب تشدید آن شده است گفت: دولت در راستای حمایت از زعفران ‌کاران با توجه به قیمت تمام شده محصول و احتساب سود متوسط برای کشاورزان اقدام به خرید زعفران با قیمت اعلام شده می‌نماید.

طهماسبی افزود: هم دولت و هم مجلس به فکر کشاورزان هستند و دولت هم تحت عنوان خرید توافقی، تضمینی و حمایتی به کمک کشاوزان می‌آید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص ۶۰ تن زعفران خریداری شده پارسال توسط دولت نیز گفت: تمامی این حجم زعفران برای صادرات در نظر گرفته شده است و به بازار داخل نخواهد آمد و زعفران خریداری شده امسال نیز برای صادرات در بازارهای جدیدتر در نظر گرفته می‌شود.

طهماسبی افزود: اگرچه پارسال در مراحل پرداخت مبالغ، مشکلات و تاخیر پیش آمد اما امسال با توجه به حمایت و تامین منابع مالی از سوی سازمان برنامه و بودجه و نیز حمایت و پیگیری کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مشکلی نخواهیم داشت.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *