اهم اخبار

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر: دفتر فروش مستقیم محصولات خوشه آبزی‌پروری بوشهر در ارمنستان ایجاد شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

حسین حسینی گفت: راه‌اندازی دفتر فروش مستقیم محصولات خوشه آبزی‌پروری این استان در کشور ارمنستان از مهمترین فعالیت‌های سال نخست توسعه این خوشه صنعتی است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا؛ سید حسین حسینی در دومین جلسه شورای راهبری خوشه صنعتی آبزی‌پروری بوشهر افزود: علاوه بر این، ایجاد سردخانه مشترک، راه‌اندازی وب‌سایت چندزبانه فروش محصولات خوشه آبزی‌پروری استان، برپایی نخستین نمایشگاه شیلات بوشهر و آموزش نیروی انسانی شاغل در این حوزه از دیگر اقدام‌های موثر سال نخست برای توسعه این خوشه است.

وی عنوان کرد: معرفی محصولات خوشه در بازار داخلی و بازارشناسی، شناسایی و رفع نیازهای فناورانه، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و پیگیری رفع موانع و مشکلات این حوزه در قالب سند برنامه عمل سال دوم خوشه آبزی‌پروری استان بوشهر به تصویب اعضا شورای راهبری رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر یادآور شد: حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر در بنگاه‌های عضو خوشه آبزی‌پروری این استان مشغول به کار هستند.

حسینی اظهار کرد: با توجه به نقش محوری و کلیدی خوشه‌های کسب و کار در رسیدن به اهداف رشد تولید، اقتصاد مقاومتی و توسعه صنعتی کشور، خوشه صنعتی آبزی‌پروری استان بوشهر با هدف ساماندهی تولید کنندگان، بازاریابی، صادرات و اشتغال‌زایی شکل گرفته است.

وی یارانه‌ نهاده‌های تولید و پایین بودن نرخ دلار و دستمزد نیروی کار را از عوامل رقابتی‌شدن تولید برشمرد و گفت: حرکت به سمت مکانیزه شدن فرایند، باعث رشد تولید و به صرفه‌شدن فعالیت صنعتی می‌شود.

شورای راهبری خوشه صنعتی آبزی‌پروری بوشهر با حضور دستگاه های اجرایی برای حمایت و هماهنگی نهادهای پشتیبان در مرکز خدمات فناوری و کسب وکار شهرک صنعتی شماره ۲ بوشهر برگزار شد و فعالان این حوزه به گفت‌وگوی تخصصی درباره برنامه عمل سال دوم توسعه این خوشه پرداختند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *