اهم اخبار

مدیرعامل گروه صنایع غذایی سحردر گفتگوبا اگروفودنیوز خواستار شد: حمایت دولت از تولید ملی، کارآفرینی، مدیریت مصرف و اصلاح الگوی آن

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مسعود توتونچیان گفت: حمایت دولت از تولید ملی، کارآفرینی و مردمی کردن اقتصاد از جمله مواردی است که می‌تواند در موفقیت کارآفرین مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، مهندس مسعود توتونچیان، مدیرعامل گروه صنایع غذایی سحر در پاسخ به سوال خبرنگار اگروفودنیوز مبنی بر اینکه؛ “کارآفرینان تا چه حد در شرایط سخت تحریمی کشور توانسته‌اند به اهداف مختلف کشور از جمله اقتصاد مقاومتی و رونق تولید کمک کنند و در این زمینه ارگان های دولتی در این مسیر چه حمایتی از تولیدکنندگان داشته اند؟” گفت: می‌دانیم که اقتصاد مقاومتی برای صیانت از تهاجم دشمنان در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تولیدی و… به عنوان راهنمای عمل مسئولان و مردم در برابر فشارها و تهدیدات دشمنان مطرح شده است.

توتونچیان افزود: کارآفرینی به عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین موضوعات دنیای امروز و محرکه اصلی توسعه اقتصادی نقش اساسی در نوآوری یا ایجاد فضاهای جدید کسب و کار دارد.

این کارآفرین برجسته کشور در ادامه گفت: بی‌شک اگر کارآفرینی با عرق ملی و وطن‌پرستی همراه باشد تمامی ارکان سازمان‌های تولیدی در تلاش خواهند بود تا به سوی کاهش وابستگی حرکت کنند. در این مسیر منابع متعدد و سرشار طبیعی و تکیه بر دانش بومی می‌تواند گره‌گشا باشد.

وی افزود: قطعاً این روند روندی دوسویه و متقابل است و کارآفرینان بدون حمایت ارگان‌های دولتی نمی‌تواند در این مسیر موفق باشند. حمایت دولت از تولید ملی، کارآفرینی، مدیریت مصرف و اصلاح الگوی آن، مردمی کردن اقتصاد، مصرف کالای داخلی، کاهش وابستگی به درآمد نفت، حمایت از صنایع دانش‌بنیان از جمله مواردی است که می‌تواند در دستیابی به این مهم مورد توجه قرار گیرد.

توتونچیان گفت: ایجاد شرایط کارآفرینی درون‌سازمانی، نوآوری و توجه به افراد داخل سازمان و بالا بردن انگیزه‌ی تلاش و کوشش آن‌ها نیز از مصداق‌های کارآفرینی سازمانی و یکی از مهم‌ترین عناصر اقتصاد مقاومتی است.

مدیرعامل گروه صنایع غذایی سحر در پایان پیشنهاداتی در خصوص حمایت از تولید داخلی و کارآفرینان را برشمرد که به شرح ذیل است:

  • اصلاح قوانین و مقررات بانکی (کاهش نرخ بهره و یا تخفیف بخشی از هزینه‌های مالی در دفاتر قانونی) در راستای حمایت از تولیدکننده داخلی
  • اصلاح و بازنگری قوانین مرتبط با رویکرد کارآفرینی،
  • اصلاح و بازنگری قوانین تجاری و مقررات صادرات و واردات با رویکرد کارآفرینی،
  • مبارزه با مفاسد اقتصادی و مدیریت درست منابع ارزی با واقعی سازی و ثبات نرخ ارز،
  • کاهش بروکراسی اداری در سازمان‌ها به‌منظور تسهیل و حذف مراحل اداری غیرضروری،
  • پرداخت بخشی از هزینه‌های تأمین اجتماعی و یا کاهش سهم کارفرما به ده درصد و تأمین آن از سوی دولت در راستای حفظ و توسعه اشتغال موجود،
  • حمایت از ایده‌های خلاق و نوآور توسط سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی،
  • ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی با رویکرد کارآفرینی

موانع توسعه کارآفرینی جهت تحقق اقتصاد مقاومتی کاسته شود.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *