اهم اخبار

مذاکرات برای از سرگیری صادرات چیپس به عربستان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چیپس و اسنک از آغاز مذاکرات برای از سرگیری صادرات مجدد به عربستان خبر داد.

1440574501262_cxuk_chips.jpg

 

علی شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن ابراز امیدواری نسبت به رفع حساسیت‌های سیاسی و منطقه‌ای نسبت به ایران در سال جاری اظهار کرد: انتظار می‌رود با توجه به حل مشکلات کویت و سایر کشورهای خاص در منطقه که به دلیل مسائل سیاسی صادرات محصولات به آن کشورها به سختی صورت‌ می‌گرفت و از سوی دیگر با رفع حساسیت‌ها و حل مسائل بانکی، شاهد رشد ۳۵ درصدی صادرات محصولات چیپس و اسنک در سال جاری باشیم.

وی با تاکید بر‌این‌که کشورهای نزدیک ایران عمدتا کشورهای هدف صادراتی چیپس و اسنک هستند، تصریح کرد: شیعیان عربستان از مصرف‌کنندگان بزرگ و عمده چیپس و اسنک ایرانی بوده‌اند و عمدتا از خلال سیب‌زمینی ایرانی استفاده می‌کردند که امید است با شکل‌گیری صادرات مجدد، دوباره مشتری محصولات ایرانی شوند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چیپس و اسنک ادامه داد: پس از مدتی شرکای تجاری عربستان با شرکت‌های ایرانی آغاز به مذاکره کرده‌اند، البته مذاکرات هنوز نهایی نشده و خوش‌بینانه است اگر تصور شود در آینده‌ای نزدیک شرایط صادرات به عربستان تسهیل می‌شود.

شریعتی با نویدبخش خواندن مذاکرات با عربستان یادآور شد: درحال حاضر رکودی نسبی در بازار حاکم است که امیدواریم با حل شدن مسائل سیاسی، بتوانیم به شرایط دهه ۸۰ بازگردیم.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *