اهم اخبار

مرغداران جوجه یکروزه را بیش از نرخ مصوب خریداری می کنند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: بر اساس آمارها میزان جوجه در کشور کم نیست اما سوال اینجاست که چرا باید در این فصل قیمت جوجه یکروزه بالا باشد؟

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از ایسنا؛ محمدعلی کمالی با بیان اینکه  سوال اینجاست که چرا باید در این فصل قیمت جوجه یکروزه بالا باشد، گفت: مرغداران جوجه یکروزه را بیش از ۵۶۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان خریداری می کنند و قیمت مصوب ۴۲۰۰ تومان رعایت نمی شود.

وی ادامه داد:بر اساس آمارهای اعلام شده جوجه کم نیست و از ابتدای ماه تا امروز حدود ۷۷ میلیون قطعه جوجه تولید شده است.  

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی اضافه کرد: انتظار می رود معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی و انجمن جوجه یکروزه به موضوغ افزایش قیمت جوجه یکروزه ورود و آن را کنترل کنند.

وی در پاسخ به این سوال که از چه زمانی قیمت جوجه افزایش یافته است و آیا این افزایش قیمت ممکن است در قیمت مرغ هم اثرگذار باشد یا خیر؟ گفت: حدود یک ماه است که تولیدکنندگان جوجه را بیش از قیمت مصوب خریداری می کنند و امیدواریم که این افزایش قیمت بر قیمت مرغ اثری نگذارد. البته عامل اصلی موثر در قیمت مرغ، نهاده است که در حال حاضر برای ۵۰ روز پرورش نهاده تامین شده است. اما نباید از این موضوع نیز غافل شد که قیمت جوجه ۱۲ تا ۱۳ درصد بر قیمت تمام شده مرغ اثرگذار است.

وی با بیان اینکه هزینه های تولیدی بر اساس جوجه ۴۲۰۰ تومانی حساب شده نه جوجه ۶۰۰۰ تومانی، گفت: از وزارت جهاد کشاورزی درخواست کردیم که توجه بیشتری به این موضوع داشته باشد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *