اهم اخبار

مسئول هلدینگ کشاورزی بنیاد تعاون سپاه:۲۱۰۰ واحد پرورش دام در کشور راه‌اندازی می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مسئول هلدینگ کشاورزی بنیاد تعاون سپاه گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ واحد پرورش دام سازمان بسیج سازندگی در قالب ۸ فاز در سطح کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی به نقل از صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول هلدینگ کشاورزی بنیاد تعاون سپاه گفت: دولت  ۲۰۰ میلیارد تومان برای راه اندازی این ۲ هزار و ۱۰۰ واحد دامی تخصیص داده است.

خضرالله حیدرزاده با اشاره به اینکه این تعداد واحد در ۳ سال آینده به ۱۰ هزار واحد افزایش می‌یابد، گفت: برای تجهیز هر واحد حداقل ۶۰ میلیون تومان نیاز است که این بودجه به‌ صورت غیرنقدی در اختیار کشاورزان و دامداران قرار می‌گیرد.

مسئول هلدینگ کشاورزی بنیاد تعاون سپاه افزود: این طرح‌ها در همه استان‌ها اجرا می‌شود که اولویت با استان‌های کم‌برخوردار و کمتر توسعه یافته است.

حیدر زاده گفت: تاکنون فازهای اول و دوم این طرح ملی در استانهای خوزستان و خراسان جنوبی  اجرا شده است.

وی افزود: این آغاز به کار طرح‌های دامی بنیاد تعاون سپاه در مشهد، سومین فاز از طرح‌های دامی کشور است که فعالیت خود را از امروز در مشهد آغاز می‌کند.

حیدرزاده گفت: خراسان رضوی جزء استان‌های موفق و پیشگام کشور در حوزه پرورش دام است.

 وی افزود: همچنین مراحل ساخت هزار واحد دامی دیگر، تا پایان فاز چهارم، به زودی در کرمانشاه به پایان می‌رسد.

حیدرزاده گفت: ۶۶۰ کارخانه خوراک دام در کشور شناسایی شده است که ۶۰ درصد آن‌ها راکد هستند.

 وی با اشاره به اینکه نژادهای گوسفند و بز را افزایش داده‌ایم، گفت: برای افزایش زایش‌ها و تولید شیر هم اقدامات موثری صورت گرفته است.

مسئول هلدینگ کشاورزی بنیاد تعاون سپاه گفت: اقساط تسهیلات این واحدهای دامی به‌صورت ۶۰ ماهه و با کارمزد ۱۵ درصد بوده و به طور متوسط ماهانه ۱ میلیون برای فعالان این حوزه درآمدزایی دارد.

وی افزود: گوساله‌های این واحدهای دامی در وزن‌های ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلو خریداری می‌شود و به همراه دانش لازم در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ب

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *