اهم اخبار

وزیر جهاد کشاورزی: کمبودی در تامین مرغ منجمد نداریم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

ساداتی نژاد ضمن اشاره به اینکه کمبودی در تامین مرغ منجمد در کشور نداریم، علت کمبود یا بیش‌بود محصولات کشاورزی را اقلیم محور بودن آن دانست و گفت که تولیدات در بخش کشاورزی مقطعی است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، سید جوادساداتی نژاد با بیان اینکه در تامین مرغ منجمد در کشور هیچ کمبودی وجود ندارد، اظهار کرد: قیمت مرغ منجمد مشخص و کیلویی ۴۰ هزار تومان است که چند هزار تومان هم هزینه‌های جانبی به آن اضافه می شود.

وی ادامه داد: مرغ منجمد ایرانی، بهداشتی، با کیفیت و قیمت مناسب همیشه در دسترس است. همچنین گوشت منجمد گوساله و گوسفند ایرانی نیز عرضه می شود.

وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: بیش از ۱۸ هزارتن گوشت قرمز با قیمت ۱۵۵ هزار تومان و ۵۲ هزار تن نیز گوشت مرغ منجمد با قیمت ۴۰ هزار تومان توزیع شده‌است و این توزیع همچنان استمرار دارد. هیچ مشکلی در تامین نیست و امیدواریم بتوانیم شرایط مطلوبی برای مردم فراهم کنیم.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه بخش کشاورزی و حوزه تولید اقلیم محور و دارای نوسان است، گفت: این نوسان در همه جای دنیا وجود دارد. همچنین کشاورزی مکان محور است یعنی در منطقه‌ای گوجه‌فرنگی تولید می‌شود و به اتمام می رسد و تا به دست آمدن گوجه‌فرنگی یک منطقه دیگر ممکن است فاصله‌ای‌ ایجاد شود که طبیعتا قیمت‌ها در این فاصله افزایش و سپس کاهش می‌یابد.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد در پاسخ به چرایی کاهش جوجه ریزی، افزود:تولید محصولات کشاورزی مقطعی است. مثلا ممکن است در یک هفته کمبود محصولی داشته باشیم. در جوجه‌ریزی  و حوزه دام نیز به همین شکل و مقطعی است و در این مقطع کسانی که نیاز ندارند به بازار ورود نمی‌کنند و بازار تنظیم می‌شود.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: صداوسیما

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *