اهم اخبار

کارآفرینی که از حیاط مسجد برای آموزش تولید قارچ استفاده کرد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]یک کارآفرین برای ایجاد اشتغال از اتاق بلا استفاده در حیاط مسجد برای آموزش و تولید قارچ خوراکی استفاده کرد.[/heading]

سید محمد احمدی تولید کننده عسل و بلدرچین در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: اگرچه دارای فوق‌لیسانس فقه و مبانی حقوق هستم، اما برای اینکه به جوانان و نوجوانان یاد دهم که کار فقط پشت میز نشینی نیست به کار تولید پرداخته‌ام.

وی که تولید‌کننده قارچ هم است، گفت: ۴ سال پیش در یکی از اتاق‌های ۳۰ متری مسجد قارچ تولید کردم.

احمدی بیان داشت: اگرچه این اقدام مخالفانی داشت، اما در آن فضای ۳۰ متری هم به تولید قارچ پرداختم و هم یک محیط آموزشی را برای ۶۰ نفر فراهم کردم و ۶۰ تولید کننده قارچ تحویل جامعه دادم.

وی با بیان اینکه هدف ما از تولید قارچ در مسجد کسب درآمد نبود، اظهار داشت:  سه دوره در مسجد  و هر بار ۳۰۰ کیلوگرم از آن فضای ۳۰ متری قارچ تولید شد و توانستم اثبات کنم که مسجد علاوه بر اینکه مکانی برای عبادت محسوب می‌شود، می‌تواند محل آموزش و تولید هم باشد.

این پرورش دهنده زنبور عسل اظهار داشت: در حال حاضر تعدادی زیادی کندوی پرورش زنبور عسل دارم، اما کارم را ۴ سال پیش با ۶ کندو شروع کردم.

احمدی گفت: هر کندو ۳۵۰ هزار تومان قیمت دارد و اگر کسی با عشق و علاقه این کار را آغاز کند با خرید دو کندو می‌تواند بعد از یک سال ۵۰ کندو داشته باشد.

این تولید کننده زنبور عسل تصریح کرد: از هر کندو تقریبا ۱۲ کیلو عسل تولید می‌شود، اما باید در کار پشتکار داشته باشی و به دقت به زنبورها رسیدگی شود.

احمدی بیان داشت: تولید عسل و پرورش زنبور عسل نیازمند زمین نیست و می‌توان در هر جایی که شرایط آب و هوایی مساعدی دارد این کار را انجام داد.

وی که پرورش بلدرچین هم مشغول است در این مورد بیان داشت: برای پرورش بلدرچین یک فضای ۲ در ۳ با ارتفاع ۲ متر کافی است و این کار را می‌توان در منزل هم انجام داد.

احمدی با بیان اینکه هر بلدرچین در سال ۲۹۰ تخم می گذارد، اظهار داشت: از هر تخم بلدرچین ۸۰ تومان سود حاصل می‌شود.

وی که از ۲ سال پیش کار پرورش بلدرچین را آغاز کرده افزود: این کار سرمایه اندکی نیاز دارد و می‌توان در یک فضای کوچک و با خرید هر عدد به قیمت هزار و ۸۰۰ تومان با تعداد ۱۰۰ قطعه، پرورش بلدرچین را آغاز کرد.

احمدی افزود: پرورش بلدرچین درآمد خوبی دارد و خانواده‌ها به راحتی می‌توانند در منزل اقدام به پرورش بلدرچین کنند.

سید محمد احمدی فوق لیسانس فقه و مبانی حقوق دارد و در حال حاضر در دامغان ساکن است.

 

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *