اهم اخبار

۲٫۸ میلیون تن کالای اساسی ترخیص شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

ناظر گمرکات استان هرمزگان از ترخیص ۲٫۸ میلیون تن کالای اساسی از اول سال جاری تاکنون در گمرکات استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از فارس؛ ابوالفضل اکبرپور، در مورد آخرین وضعیت ترخیص کالا از گمرکات استان هرمزگان اظهار داشت: در سال جاری با توجه به کمبود منابع ارزی و شیوع کرونا مشکلاتی در زمینه ترخیص کالاها به وجود آمد که منجر به افزایش رسوب کالا در گمرکات شد.

وی افزود: در نیمه نخست سال جاری مصوباتی برای ترخیص کالا از سوی دولت و ستاد تنظیم بازار وجود داشت تا بتوان در امر ترخیص کالاهای ضروری و اساسی و بنگاه‌های اقتصادی تسهیل ایجاد کرد.

ناظر گمرکات استان هرمزگان با بیان اینکه طبق جزئیات این مصوبات، امکان ترخیص ۹۰ درصد کالاهای اساسی و تولیدی بدون دریافت کد رهگیری بانکی و همچنین واردات بدون انتقال ارز فراهم شد، عنوان کرد: مصوبات اتخاذ شده اثر مثبتی روی واردات کالای اساسی داشت. براین اساس جمع کالاهای اساسی ترخیص شده از گمرکات استان هرمزگان از تاریخ ۹۹٫۱٫۱ تا ۹۹٫۱۰٫۶ بیش از دو میلیون و هشتصد هزار تن بوده است.

مدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس افزود: مجموع کالاهای اساسی و غیر اساسی ترخیص شده از گمرکات استان هرمزگان از تاریخ ۹۹٫۱٫۱ لغایت ۹۹٫۱۰٫۶ بیش از ۵ میلیون و هفتصد هزار تن گزارش شد.

وی در مورد میزان ترخیص کالا از زمان مصوبه هیات وزیران گفت:‌ از تاریخ مصوبه یعنی ۹۹٫۸٫۱۸ تا ۹۹٫۱۰٫۶ مجموع کالاهای اساسی ترخیص شده بیش از ۵۱۴ هزار تن و مجموع کالاهای اساسی و غیراساسی ترخیص شده بیش از یک میلیون و دویست هزار تن بوده است.

اکبرپور تاکید کرد: موجود کالاهای اساسی و تولیدی در بنادر و گمرکات استان مناسب است که به تدریج در حال ترخیص هستند.

سرویس خبری: استان ها

منبع: فارس

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *