اهم اخبار

۸۰ درصد گوشت وارداتی در بازار تهران توزیع می‌شود/نرخ هر کیلو دام زنده سبک ۲۹ هزار تومان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس شورای صادرکنندگان دام زنده از توزیع ۸۰ درصد گوشت وارداتی در بخش گرم و منجمد در بازار تهران خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری اگروفودنیوز؛ منصور پوریان رئیس شورای صادرکنندگان دام زنده با اشاره به دلایل گرانی گوشت قرمز و دام زنده در روز‌های اخیر اظهار کرد: کاهش تقاضا و افزایش هزینه‌های نگه داری دام در واحد‌ها برای دامداران دلیل اصلی افزایش قیمت گوشت قرمز داخلی در بازار به شمار می‌رود.

وی افزود: با توجه به آنکه حداکثر مدت زمان نگه داری دام سنگین از زمان پروار تا عرضه به بازار در دامداری‌ها باید ۹ ماه باشد، اما عرضه گوشت وارداتی و کاهش تقاضا برای دام زنده داخلی موجب شده تا مدت زمان نگه داری دام در برخی مواقع به یکسال برسد که این امر در افزایش هزینه‌های تولید تاثیر بسزایی دارد.

پوریان با اشاره به اینکه ۸۰ درصدگوشت وارداتی در بخش گرم و منجمد در بازار تهران توزیع می‌شود، بیان کرد: اگرچه توزیع گوشت‌های وارداتی بر ثبات نسبی بازار تاثیر بسزایی داشته، اما این موضوع به بهای زیان و تحمیل بار مالی سنگین بر دامداران تمام شده است.

رئیس شورای صادرکنندگان دام زنده نرخ هر کیلو لاشه وارداتی گرم گوسفندی برای مصرف کننده را ۳۹ هزار تومان اعلام کرد و گفت: همچنین نرخ هر کیلو ران منجمد گوسفندی ۴۰ هزار، راسته ۳۸ هزار و گردن ۳۷ هزارتومان است.

وی نرخ هر کیلو دام زنده سبک درب دامداری را ۲۴ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این درحالی است که با احتساب سود چوبدار با نرخ ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان در میادین عرضه می‌شود.

پوریان در پایان رفع ممنوعیت صادرات دام زنده را تنها راهکار جلوگیری از قاچاق برشمرد و گفت: با توجه به آنکه دام‌های پرواربندی با وزن سنگین به سبب نبود تقاضا در داخل روی دست دامداران باقی مانده است؛ بنابراین آن‌ها با خروج غیرقانونی از مرز‌های کشور اقدام به صادرات می‌کنند، درحالیکه با صادرات کنترل شده دام می‌توان از خروج بی رویه دام به کشور‌های همسایه جلوگیری کرد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *