اهم اخبار

آغاز ثبت نام انتخاب صادرکننده نمونه ملی در سال ۱۴۰۱

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

ثبت نام انتخاب صادرکننده نمونه ملی در سال ۱۴۰۱ در وبگاه رسمی سازمان توسعه تجارت ایران آغاز شده است و صادرکنندگان می توانند با مراجعه به این وبگاه فرم های لازم جهت ثبت نام را به صورت آنلاین تکمیل کنند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از سازمان توسعه تجارت، با توجه به اینکه در تقویم رسمی کشور ۲۹ مهرماه به عنوان روز (ملی) صادرات نامگذاری شده است و طبق مصوبه هیأت وزیران، سازمان توسعه تجات ایران موظف است هر سال با تشکیل کارگروه ویژه مرکب از نمایندگان بانک مرکزی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاق تعاون ایران، وزارت جهاد کشاورزی، گمرک ج.ا.ایران، سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به تعیین شاخص های ارزیابی و انتخاب صادرکنندگان نمونه ملی و معرفی آن در روز ملی صادرات اقدام کند، فرایند ثبت نام از صادرکنندگان آغاز شده است.

سامانه ثبت نام متقاضیان در پرتال رسمی سازمان توسعه تجارت ایران به نشانی tpo.ir/expo1401  فعال است و صادرکنندگان محترم کشور می توانند تا تاریخ ۵ مرداد نسبت به ثبت نام در این رویداد ملی اقدام کنند.

مهمترین شاخص های انتخاب در هر گروه، آمار صادرات و رشد آن، تنوع بازارهای هدف صادراتی، نام و نشان تجاری و کیفیت کالای صادراتی، سطح فناوری و ارزش افزوده محصولات صادراتی ، حضور در کنسرسیوم های صادراتی، اشتغال مولد و دائمی و مهارت های فنی و تخصصی بنگاههای صادراتی در حوزه بازاریابی و صادرات است.

در سالجاری بیش از هفتاد گروه کالایی و خدماتی در زیرمجموعه های کشاورزی و صنایع غذایی، محصولات صنعتی، معدنی، خدمات فنی و مهندسی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و … به رقابت پرداخته که در نهایت با توجه به تعداد متقاضیان و عملکرد صادراتی سال ۱۴۰۰ در گروه ها، حداکثر ۵۰ صادرکننده نمونه ملی انتخاب می شوند.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *