اهم اخبار

آمادگی بنیاد مستضعفان برای همکاری در تولید بذر هیبرید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

 رییس بنیاد مستضعفان گفت: به منظور تامین امنیت غذایی مردم و مصلحت نظام، بنیاد در بخش توسعه دامپروری و کشاورزی، افزایش تولیدات باغی و زراعی و همچنین تولید بذر هیبرید در کشور اعلام آمادگی کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از ایرنا، پرویز فتاح در نشست هم اندیشی وزارت جهاد کشاورزی و رییس بنیاد مستضعافان انقلاب اسلامی در راستای توسعه کشاورزی و امنیت غذایی که در محل این وزارتخانه برگزار شد، افزود: بنیاد در حوزه کشاورزی و دامپروری فعالیت گسترده‌ای دارد ولی اعتقاد داریم در بحث امنیت غذایی نباید نگاه خیلی اقتصادی باشد.

وی اضافه کرد: نگاه ما به سمت منفعت مردم و مصلحت نظام است و بنیاد به عنوان یک نهاد انقلابی حتما فراتر از نگاه اقتصادی و سود به بخش کشاورزی می نگرد تا نیازهای مردم در بخش مواد غذایی تامین شود.

رییس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه اکنون فشار روی قشر ضعیف  و متوسط جامعه است، اظهار داشت: به دولت اعلام آمادگی کردیم ما با تدابیر و سیاست های دولت و نظام کاملا هماهنگ عمل می کنیم و به شکل بنگاه اقتصادی به موضوع نمی نگریم.

وی افزود: با وجود اینکه بنیاد تصمیم دارد از برخی از صنایع خروج کند اما در حوزه کشاورزی و دامپروری و حوزه های مختلف کشاورزی که مصلحت نظام ایجاب می کند؛ سرمایه گذاری بیشتری خواهیم داشت و به همین منظور نماینده تام الختیاری به بخش کشاورزی معرفی می کنیم.

فتاح با بیان اینکه بنیاد دارای زنجیره کاملی از جمله زمین و آب است، گفت: طی سالیان گذشته بنیاد در این بخش ها سرمایه گذاری های کلانی انجام داده و اکنون تلاش داریم تولید محصولات کشاورزی و باغی در کارخانه و صنایع تبدیلی به کالاهای آماده مصرف تبدیل شود.

وی اضافه کرد: در این جلسه مسائل باغی و تولید بذر  هیبردی به دلیل وابستگی به خارج و خرو ج ارز از کشور تاکید شده و تلاش داریم با اتکا به تکنولوژی های داخلی اجرایی کنیم.

رشد ۱۲ درصدی سالانه هلدینگ کشاورزی

وی ادامه داد:حوزه هلدینگ کشاورزی و دامپروری حتی نهاده ها و باغداری به طور دائم و سالانه بین ۱۰ تا ۱۲ درصد رشد داشته است به طوری که ۸۰ هزار راس دام سنگین اکنون به ۱۰۳ هزار راس و راندمان شیرخام گاوداری ها از  ۳۹ تا ۳۹.۵ کیلوگرم به ۴۵ کیلوگرم رسیده است و به اندازه نرم بین المللی تولید شیرخام داریم.

تخصیص وام قرض الحسنه روستایی در سالجاری

رییس بنیاد مستضعفان از تخصیص وام قرض الحسنه روستایی خبر داد و گفت: سال گذشته نیز با همکاری  معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در این زمینه کار مشترکی انجام دادیم به نحوی که نصف سود وام را این معاونت و نصف آن را ما پرداخت کردیم.

وی افزود: امسال تمام وام ها برای اشتغال روستایی به صورت قرض الحسنه و به سهولت پرداخت می شود.

احیای جهاد سازندگی نیازمند برنامه ریزی است

فتاح درباره احیای جهاد سازندگی گفت: از احیای جهاد سازندگی ذهنیت جدیدی نداریم اما باید بدانید که بنیاد علوی ما مردمی اداره می شود و نیروهای جهادی ما ساختار اداری ندارد.

وی اضافه کرد: بایستی بنیاد برکت، بنیاد علوی، کمیته امداد امام خمینی و بسیج برای تصمیم گیری در این خصوص جلساتی برگزار کنند.

رییس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: بنیاد می تواند اراضی خود را در اختیار بخش کشاورزی به منظور توسعه این بخش و تامین امنیت غذ ایی قرار دهد.

بر اساس این گزارش، امروز نشست هم اندیشی « سید جواد ساداتی نژاد» وزیر جهاد کشاورزی و «پرویز فتاح» رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در راستای توسعه کشاورزی و امنیت غذایی در محل این وزارتخانه با حضور معاونین و مدیران کل برگزار شد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *