اهم اخبار

بی‌اعتنایی چین به تحریم‌ها با لغو همه محدودیت‌های واردات گندم از روسیه

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مقامات چینی امروز اعلام کردند که تمام محدودیت‌های موجود بر واردات گندم از روسیه را لغو کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از راشاتودی، اداره کل گمرک چین امروز اعلام کرد: بازار این کشور به طور کامل به روی گندم روسیه باز شده است و تمام محدودیت‌های وارداتی در این زمینه لغو شده است.

روزنامه سوت چاینا مورنینگ پست، وابسته به دولت پکن، اعلام کرد: دستورات در این زمینه روز پنج‌شنبه و ساعاتی پس از آغاز عملیاتی نظامی روسیه علیه اوکراین صادر شده است.

این روزنامه می‌گوید: اقدام چین می‌تواند به اقتصاد روسیه برای خنثی کردن تبعات تحریم‌های غرب کمک کند و از سوی دیگر امنیت غذایی در چین را افزایش دهد.

چین قبلا به‌خاطر نگرانی‌ها نسبت به موضوعات مرتبط با سلامتی محصولات کشاورزی روسیه و جلوگیری از گسترش بیماری‌های گیاهی واردات کالاهای کشاورزی از روسیه را محدود کرده بود.

اوایل ماه جاری و در طول سفر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به پکن، چین موافقت کرد تا واردات گندم از روسیه را دوباره از سر گیرد.

بحران درگیری نظامی کنونی بین روسیه و اوکراین باعث شده تا این هفته شاهد افزایش قابل توجه قیمت گندم در بازار جهانی باشیم. روسیه بزرگ‌ترین صادرکننده گندم در جهان است و اوکراین هم یکی از اصلی‌ترین تأمین کننده گندم در دنیاست و دو کشور در مجموع یک سوم گندم جهان را در اختیار دارند.

چین خواستار خویشتن‌داری دو طرف در بحران شده و آمریکا را شعله‌ورکردن منازعات متهم کرده است.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: راشاتودی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *