اهم اخبار

تحویل همه مطالبات خوراک دام دامداران تا پایان مهر/جزئیات اصلاح قیمت محصولات پروتئینی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سرپرست معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۹ میلیون تن نهاده در ۶ ماه اخیر وارد کشور شده است، گفت: همه مطالبات خوراک دام دامداران کشور تا پایان مهر تحویل داده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از فارس، حسین دماوندی‌نژاد امروز در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه قیمت گوشت، مرغ و تخم مرغ، مدام افزایش می‌یابد ولی اعلام می‌شود تولید در کشور بالا است، این پارادوکس چگونه تفسیر می‌‌شود؟ اظهار کرد: هزینه‌های تولید محصولات پروتئینی مرتب در حال افزایش است و مجبور هستیم قیمت‌ها را متناسب با هزینه‌های تولید اصلاح کنیم.

دماوندی نژاد افزود: همه تلاش ما این است که تولید در کشور تداوم یابد و البته نگاه به مصرف‌کننده هم داریم، بنابراین باید اعتدالی در این وسط باشد که به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده عمل شود، اگر تولیدکننده واقعا از قیمت‌ها ناراضی بود هیچ وقت تولید ادامه پیدا نمی‌کرد و البته شرایط برای مصرف‌کننده‌ها هم اکنون بسیار بد نیست.

واردات ۹ میلیون تن نهاده در ۶ ماه گذشته

سرپرست معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در ۶ ماه گذشته ۹ میلیون تن نهاده خوراک دام و طیور وارد کشور شده است گفت: از سوی بانک مرکزی هم همه ارز مورد نیاز تامین شده و تا پایان مهر همه مطالبات خوراک دام و طیور تولیدکنندگان تحویل داده می‌شود.

دماوندی‌نژاد افزود: در حال حاضر مشکلی در تامین نهاده دام روستائیان و عشایر وجود دارد که تلاش می‌کنیم برطرف شود.

وی در عین حال تأکید کرد که ذخایر خوب نهاده دامداران وجود دارد و تا پایان سال هیچ مشکلی از نظر تامین وجود نخواهد داشت.

سرپرست معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به سؤالی که قیمت مرغ و تخم مرغ بیشتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود، آیا مفهوم آن این است که قیمت‌های جدیدی را اعلام خواهید کرد؟ اظهار داشت: نرخ مصوب این دو محصول مربوط به آذر ۹۹ است در حالی که هزینه‌ها افزایش یافته است، بر اساس محاسبه‌ای که مهرماه انجام دادیم، قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۸ هزار تومان باید عرضه شود، اما در باره اینکه این قیمت چه زمانی اجرا می‌شود پاسخی ندارد.

دماوندی‌نژاد درباره سه محصول لبنی که از روز گذشته تخفیف ۱۰ درصدی آن ابلاغ شده است نیز گفت: صنایع قول دادند که طی هفته جاری این کاهش قیمت‌ها را اعمال کنند و در باره کاهش قیمت سایر فرآورده‌ها هم همکاری کنند.

بر اساس این گزارش، بیستمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته، از امروز به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگا‌ه‌های بین‌‌المللی تهران برگزار می‌شود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: فارس

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *