اهم اخبار

جوجه ریزی مرداد به ۱۴۰ میلیون قطعه می‌رسد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه گفت: برآورد می‌شود که میزان جوجه ریزی مرداد ماه به ۱۴۰ میلیون قطعه برسد که این میزان در تاریخ تولید بی سابقه است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا صدیق پور گفت: بنابر آمار در تیرماه ۱۳۳ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت که ۹ میلیون قطعه تخم مرغ نطفه دار از محل وارداتی و مابقی تولید داخل است.

به گفته او، برآورد‌ها حاکی از آن است که جوجه ریزی مرداد به ۱۴۰ میلیون قطعه برسد که این میزان جوجه ریزی به ندرت اتفاق افتاده که با حمایت دولت در جهت تامین نهاده‌ها امیدواریم این روند حفظ شود.

صدیق پور ادامه داد: با تحقق ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی، میزان ماهانه تولید گوشت به بالای ۲۳۰ تا ۲۴۰ هزارتن می‌رسد، درحالیکه طبق آمار نیاز ماهانه کشور ۲۰۰ تا ۲۱۰ هزارتن است.

دبیرانجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه با بیان اینکه گرانی مرغ ارتباطی به مرغدار ندارد، گفت: در شرایط کنونی مرغداران به قیمت مصوب اعتراضاتی دارند که امیدواریم هرچه سریع‌تر اصلاح شود.

او قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه را ۴ تا ۱۵ هزارتومان اعلام کرد و گفت: متوسط نرخ کنونی هر قطعه جوجه ۸ تا ۹ هزارتومان است که کماکان ۴ تا ۵ هزارتومان کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *