اهم اخبار

دبیر انجمن کارفرمایی صنعت گوشت و بسته بندی مواد پروتئینی کشوردر گفتگو با اگروفودنیوز: به شرکت های بسته بندی، مرغ داده نمی شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دکتر مسعود رسولی گفت: دولت روز به روز سهم مرغ شرک­ت های قانونی را کمتر می ­کند و قطعه ­بندی مرغ به زیرزمین­ ها، محل­های غیر مجاز و غیر بهداشتی هدایت می­ شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، دکتر مسعود رسولی دبیر انجمن کارفرمایی صنعت گوشت و بسته بندی مواد پروتئینی کشور در گفتگو با خبرنگار ما گفت: دولت بازار مرغ را برای سودجویان کاملاً مهیا کرده. مرغ به شرکت­های بسته ­بندی که امور را به صورت کاملا رسمی انجام می­ دهند و می ­بایست فاکتور رسمی با قیمت مصوب داده شود و محصولات قطعه ­بندی و بسته ­بندی با نرخ مصوب عرضه شود داده نمی ­شود، و به بازارهای غیر رسمی با قیمت­های بسیار بالا مرغ داده می­ شود و جالب اینکه دولت روز به روز سهم شرک­ت های قانونی را کمتر می ­کند و قطعه ­بندی مرغ به زیرزمین­ ها، محل­های غیر مجاز و غیر بهداشتی هدایت می­ شود.

وی عنوان کرد: نرخ مصوب مصرف کننده مرغ ۲۴۹۰۰ تومان است و در حال حاضر مغازه­ ها مرغ را حدود ۴۰ هزار تومان می­ فروشند. مادامی که شرایط برای تخلف مهیا شود، نمی ­توان از این گران فروشی ­ها فقط بخش خصوصی را محکوم کرد.

دبیر انجمن کارفرمایی صنعت گوشت و بسته بندی مواد پروتئینی کشور در ادامه گفت: در حال حاضر تقاضا کمی از عرضه بیشتر است، پس دولت می­ بایست در این شرایط یا مرغ عرضه نماید و یا یک شبکه مناسب عرضه که قابل رصد و پایش باشد را راه­ اندازی نماید.

دکتر مسعود رسولی در پایان گفت: صنعت بسته­ بندی گوشت و مواد پروتئینی کشور یک شبکه با حدود ۷۰۰۰ شعبه فروشگاه­ های زنجیره­ ای و غرفه میادین میوه و تره­ بار با حدود ۱۰۰۰ دستگاه خودرو یخچال دار و نرم ­افزارها و سایر امکانات مکفی برای این کار دارد که سرمایه کشور می­ باشد ولی متاسفانه دولت از این سرمایه استفاده نمی ­کند.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *