اهم اخبار

درجشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت رقم خورد؛ اعطای عنوان مرکز پژوهشی برتر به مرکز دانش بنیان زر

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

به گزارش اگروفودنیوز در پنجمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت، که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، مرکز دانش بنیان زر به عنوان مرکز پژوهشی، صنعتی و معدنی برتر کشور معرفی شد.

در این جشنواره، مرکز دانش بنیان زر که با هدف پیوند علم و صنعت در گروه صنعتی و پژوهشی زر شکل گرفته است، موفق شد با کسب امتیاز از شاخصهای ارزیابی چون واحد پژوهشی پویا، پروژه های تحقیقاتی مشترک با مراکز علمی، انتشار کتب و مقالات، پروانه پژوهشی فعال و حضور افراد متخصص و با تحصیلات عالی و… عنوان مرکز پژوهشی برتر کشور را به خود اختصاص دهد.
این مرکز با ارائه کتب و مقالات علمی، همکاری با واحدهای دانشگاهی و مراکز علمی چون انستیتو تحقیقات تغذیه ای ایران درصدد کوتاه کردن فاصله صنعت و دانشگاه برآمده است.
مدیرعامل هلدینگ زر در خصوص فعالیتهای مرکز دانش بنیان زر گفت: «شرط اصلی موفقیت صنعت، همگرایی و نزدیکی آن با مقوله دانش است. به واقع بدون پیوند و تعامل بین این دو نمی توان انتظار پیشرفت را داشت. از این رو لازم است در کنار انجام فعالیت های تولید، به تحقیق و توسعه اهتمام جدی مبذول گردد.»
محسن امینی افزود: « گروه صنعتی و پژوهشی زر در طول حیات خود همواره به فعالیت‏های تحقیقاتی اهتمام ویژه ‏ای داشته، در همین حال نیز از امر آموزش نیروی انسانی غافل نبوده و دانشگاه علمی و کاربردی زر را با هدف تربیت نیروهای انسانی کارآمد و دانش محور راه ‏اندازی و پروانه تأسیس مرکز پژوهش‏های دانش بنیان را دریافت نموده است. این مرکز مأموریت داشته و دارد برنامه ‏ها و طرح‏های پژوهشی گسترده‏ ای را با همکاری مراکز آموزش عالی معتبر داخلی و بین‏ المللی در تمامی حوزه های مرتبط با صنعت غذا به ویژه فرآوری غلات، تعریف و به مرحله اجرا درآورد.»

وی خاطر نشان کرد: «نتایج مطالعاتی و تحقیقاتی مرکز دانش بنیان زر شکل گیری و احداث نخستین پالایشگاه غلات کشور را نیز پایه ریزی کرده و امروز محصولات این پالایشگاه در مسیر فتح بازارهای بین المللی است

سمیه براتی

نویسنده

سمیه براتی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *