اهم اخبار

دولت مکلف به ساماندهی کارشناسان بیمه کشاورزی شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کردند که کارشناسان بیمه کشاورزی را به‌شکل قرارداد کارمعین ساماندهی کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، نمایندگان مردم در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی با ۱۸۶ رای موافق، ۱۵ رای مخالف و ۳ رای ممتنع با طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی برای ساماندهی آنها به‌شکل به کارگیری با قرارداد کارمعین موافقت کردند.

در ماده واحده این طرح آمده است: دولت مکلف است از تاریخ تصویب این قانون، کارشناسان بیمه کشاورزی را به صورت قرارداد کار معین ساماندهی کند.

همچنین درتبصره یک آمده است، کارشناسان بیمه کشاورزی که در حال حاضر قراردادی تحت عنوان قرارداد کارگزاری با بانک کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی دارند و از زمان ورود به صندوق بیمه کشاورزی تا تاریخ تصویب این قانون حداقل ۴۸ ماه سابقه فعالیت مستمر و متوالی داشته باشند. پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مرتبط، بر اساس تخصص و متناسب با نیاز دستگاه‌های مربوطه، ظرف حداکثر دو سال به‌شکل قرارداد کار معین ساماندهی می شوند.

در تبصره ۲ نیز گفته شده است که وزارت جهاد کشاورزی مکلف است آیین نامه اجرایی این قانون را حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این قانون تهیه کند و به تصویب هیات وزیران برساند.

همچنین بر اساس تبصره ۳، افرادی که به هر دلیل از صندوق بیمه کشاورزی و فعالیت‌های آن خارج شده‌اند مشمول این قانون نیستند.

بر اساس تبصره ۴ نیز سازمان تامین اجتماعی مکلف است با رعایت قوانین و مقررات ذیربط، سوابق گذشته و معوق فعالیت کارشناسان بیمه کشاورزی که مورد تایید بانک کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی است را با اخذ کل حق بیمه (شامل سهم کارفرما، سهم دولت، سهم بیمه شده) به صورت نقد و اقساط از کارشناسان بیمه بپذیرد.

طبق تبصره ۵ نیز بار مالی ناشی از اجرای این قانون از محل کارمزد کارگزاری بیمه کشاورزی و پرداخت هزینه‌هایی که دولت بابت صندوق بیمه کشاورزی به بانک کشاورزی پرداخت می‌کند تامین می شود.

سرویس خبری: مجلس و دولت

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *