اهم اخبار

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران: مظنه قیمت میوه هم ساعتی شد/ میوه فروشان سطح شهر هم به نوعی مصرف کننده هستند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

اسدالله کارگر گفت: در میدان مرکزی میوه و تره ‌بار تهران ممکن است قیمت خرید ۴ صبح و ۷ شب متفاوت باشد و مغازه‌ داران نیز بر اساس همین تفاوت در ساعت خرید، بر اجناس خود اتیکت می‌گذارند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از رادیو گفتگو؛ اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در پاسخ به چرایی افزایش قیمت توت فرنگی داخلی نسبت به میوه های وارداتی گفت: مواد وارداتی استانداردتر است خاصه اینکه از آن سوی دنیا می آید؛ ولی خالص به دست ما می رسد.

وی ادامه داد: میوه های داخلی اما خالص به دست نمی رسد؛ مثلاً موز در کارتن های یک کیلویی و یک و نیم کیلویی وارد می شود؛ ولی همین کارتن که با سیب داخلی پر می شود، به شکل خالص به دست ما نمی رسد.

کارگر افزود: ما نباید توت فرنگی را یکنواخت در نظر بگیریم؛ ولی برای تعیین قیمت همواره گران ترین نوع را در نظر می گیرند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران افزود: خوشبختانه تولید توت فرنگی قطع نشده است و همچون گوجه سبز با نوبرانگی روبه رو نیست؛ ولی فصل توت فرنگی تابستان است.

وی ابراز امیدواری کرد توت فرنگی سنندج موجب شکست قیمت در بازارها شود و این محصول در ابتدای مسیر ورود است که انشاالله قیمت ها بشکند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران اظهار کرد: ما هم نوعی مصرف کننده در سطح کلان هستیم و از گرانی زجر می کشیم و باید گفت که سرنخ کجاست؟!

نگاه ما به میدان مرکزی است و هر زمان به میدانی ها اعتراض می کنیم، دلیل عرضه و تقاضا را مطرح می کنند و در حقیقت در میدان میوه و تره بار نیز قیمت ها ثباتی ندارد.

کارگر همچنین تأکید کرد که در میدان مرکزی نیز مشخص نیست که یک قلم میوه چه زمانی در کمترین قیمت خود قرار دارد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: رادیو گفتگو

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *