اهم اخبار

رئیس سازمان دامپزشکی : کنترل ۹۹ درصدی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ۹۹ درصد نسبت به سال ۹۷ و ۹۶ کنترل شده البته کانون‌هایی از بیماری در روستاها یا حیات‌وحش گزارش شده که موردی بوده است.

به گزارش اگروفودنیوز ، علیرضا رفیعی‌پور امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه محصولات پروتئینی و صنایع وابسته اظهار داشت: در این نمایشگاه ۶۵ شرکت حضور دارند و برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به تأمین مواد پروتئینی و صنایع وابسته آن چه از طریق واردات و چه تولید داخل کمک می‌کند. وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور از طریق واردات تأمین می‌شود، افزود: گوشت‌های وارداتی مصرف مستقیم دارند یا در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند. رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: ما در شرایط بسیار دشوار تحریم موفق شدیم که توانمندی‌های خود را در حوزه تولید و تأمین امنیت غذایی به نمایش بگذاریم که این نکته بسیار مثبتی است. رفیعی‌پور با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران داخلی، تکنولوژی مورد نیاز در حوزه تولید را وارد و آن را بومی‌سازی کرده‌اند، گفت: همین مسئله باعث شده که ایران در زمینه تولید عسل رتبه ۴، مرغ رتبه ۸، تخم‌مرغ رتبه ۹، شیر و لبنیات رتبه ۱۱، شترمرغ و محصولات وابسته رتبه ۲ و قزل‌آلا رتبه یک جهانی را داشته باشد. وی اضافه کرد: با سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام شده، امیدوار هستیم که در سال‌های آینده در زمینه محصولاتی که رتبه بالایی در جهان داریم، به خودکفایی کامل رسیده باشیم. رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر آخرین وضعیت شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور گفت: تا این لحظه که بنده در حال صحبت با شما هستم، بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ۹۹ درصد نسبت به سال ۹۷ و ۹۶ کنترل شده البته کانون‌هایی از بیماری در روستاها یا حیات‌وحش گزارش شده که موردی بوده است. رفیعی‌پور با اشاره به اینکه سویه جدیدی از بیماری در کشور گزارش نشده و در کانون های شیوع، با همان ویروس H۵N۸ مواجه بوده‌ایم، اظهار داشت: این سویه قابل کنترل است و مشکلی در این زمینه نداشتیم. به گفته وی، سازمان جهانی بهداشت دام، ایران را عاری از هر نوع بیماری اعلام کرده است.

براساس این گزارش، سومین نمایشگاه بین‌المللی محصولات پروتئینی حلال و صنایع وابسته از ۲۸ آبان تا یکم آذرماه در تهران برگزار می‌شود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *