اهم اخبار

سازمان حمایت: گرانی گوشت به دلالان مربوط نیست

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

در حالی که رییس اتحادیه دامداران، دلالان را عامل اصلی گرانی گوشت عنوان و بر ضرورت برخورد سازمان حمایت با آن‌ها تاکید کرده است، معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد که دلال همیشه در بازار بوده اند و نمی‌توان افزایش قیمت گوشت در یک‌ماه اخیر را به آنها نسبت داد؛ بلکه کاهش عرضه از مهم‌ترین دلایل گرانی است.

مصیب محمدیان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اصل کلی وجود دارد و آن این است که زمانی که سطح عمومی قیمت‌ها افزایش یا کاهش یابد، مشکل اساسی در تامین است و افزایش تقاضا و یا کاهش عرضه موجب گرانی در بازار می‌شود.

کاهش عرضه، موجب افزایش قیمت گوشت گوسفندی شده است

وی کاهش عرضه گوشت گوسفندی در یک‌ماه اخیر را موجب گرانی گوشت در بازار عنوان کرد و گفت: دلیل این کمبود، صادرات غیر مجاز نیز می تواند باشد.

محمدیان شمالی در پاسخ به این سوال که رییس اتحادیه دامداران دلیل این گرانی را وجود دلالان عنوان کرده است، گفت: دلال برای امروز و دیروز نیست و همیشه در بازار حضور داشته و نمی‌توان افزایش قیمت گوشت در چند هفته اخیر را به حضور آنها نسبت داد.

وی در عین حال بیان کرد: اتفاق خاص دیگری را در بازار شاهد نبودیم و شبکه توزیع نیز فرقی نکرده است.

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان همچنین اظهار کرد: بر اساس گزارشات میدانی قیمت هر کیلوگرم گوسفند زنده ۱۰هزار و۵۰۰ تومان بود که در یک ماه اخیر به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است و بعضا در خرده‌فروشی‌ها تا کیلویی ۱۵ هزار تومان نیز به فروش می‌رسد.

به گزارش ایسنا، رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی کاهش قیمت جهانی پوست و صادرات بیش از حد دام زنده را علت اصلی افزایش قیمت گوشت اعلام کرده است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *