اهم اخبار

صادرات خاویار، پسته و فرش ایران به آمریکا آزاد شد/خبر بد اجرای برجام برای پسته‌کاران آمریکایی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]یک کارشناس بخش ستهآمریکا اعلام کرد اجرای برجام و آزاد شدن صادرات پسته ایران به این کشور به ضرر پسته‌کاران آمریکایی تمام می‌شود.[/heading]

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از ان پی آر، با اجرای برجام صادرات فرش، پسته و خاویار ایران به آمریکا آزاد شد.

این لغو تحریم‌ها می‌تواند خبر خوشی برای شهروندان آمریکایی و به خصوص طرفداران فرش، پسته و خاویار ایرانی در این کشور باشد.

اما آزادسازی صادرات پسته به این کشور برای کشاورزان آمریکایی گران تمام خواهد شد.

به گزارش اسلیت، یک کارشناس خشکبار معتقد است این لغو تحریم‌ها شاید برای بسیاری خبری خوش باشد اما برای پسته کاران آمریکایی اصلا خوشآیند نیست، چرا که پسته ایران از محبوبیت بالایی در بازار آمریکا برخوردار است و فعالان در این حوزه از آمادگی خود برای ورود به تجارت پسته ایرانی در آمریکا خبر داده‌اند.

این کارشناس می‌افزاید که پسته ایرانی از کیفیت به مراتب بهتری نسبت به مشابه آمریکایی برخوردار است و در حقیقت به قدری خوشمزه هستند که افراد نمی‌توانند در برخورد با پسته ایران جلوی خود را بگیرند.

پیشتر بلومبرگ گزارش داده بود که پس از نفت، پسته بیشترین ارزش صادراتی را برای ایران در بر دارد و ایران پس از لغو تحریم‌ها با قبضه کردن بازار پسته بخشی از ناکامی در بازار نفت را جبران خواهد کرد.

 

جهت عضویت در کانال تلگرام اگروفودنیوز اینجا را کلیک کنید .

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *