اهم اخبار

صادرات پرتقال ادامه دارد/ ذخیره پرتقال مازاد بر نیاز در سردخانه‌ها

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

صادرات پرتقال برخلاف مطالب منتشر شده در فضای مجازی هم‌چنان ادامه دارد و با پیگیری معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی برای آن مشوق‌های صادراتی هم در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از وزارت جهادکشاورزی، معاون امور باغبانی در واکنش به انتشار خبر کذب توقف صادرات پرتقال منتسب به نامه مدیرکل امور صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد: صادرات پرتقال همچون گذشته ادامه دارد.

محمدمهدی برومندی گفت: نامه منتسب به گمرک مبنی بر توقف صادرات از ۲۲ اسفند سال جاری تا ۱۵ فروردین سال آینده، جعلی است و صادرات این میوه با وجود ذخایر مازاد بر نیاز داخل با ارایه مشوق‌های بازرگانی ادامه دارد.

وی از وجود ۶۰۰ هزار تن پرتقال ذخیره شده در استان مازندران خبر داد و افزود: این در حال است که در استان‌های جنوبی ارقام والنسیا در حال برداشت است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، تولید پرتقال کشور را ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: با پیگیری معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی تعهد ارزی ۴ ماهه در صادرات پرتقال به ۸ ماه افزایش یافته است و هیچ ممنوعیت و محدودیتی در صادرات آن اعمال نشده است.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *