اهم اخبار

صادرات ۴ تُن خاویار در سال ٩٩

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات ایران از صادرات ۴ تُن خاویار در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، ناصر کرمی راد، مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات ایران گفت: سال گذشته طبق آمار گمرک ایران، بیش از ۴ تن خاویار پرورشی و بیش از یک هزار تن گوشت ماهیان خاویاری به ارزش ۱۶ میلیون دلار از کشور صادر شد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش بینی می‌کنیم ظرف ۱۰ سال آینده جزو کشورهای دوم یا سوم تولید خاویارپرورشی در جهان باشیم.

وی ادامه داد: طبق گزارش سازمان فائو، ایران در سال ۲۰۱۹ در تولید خاویار پرورشی گونه بلوگا یا فیل ماهی که ارزشمندترین گونه خاویار پرورشی در جهان است، رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

کرمی راد افزود: کشور چین در حال حاضر رتبه نخست تولید خاویار پرورشی را در بین کشورهای دنیا در اختیار دارد.

وی، میزان تولید خاویار پرورشی و گوشت ماهیان خاویاری را در سال گذشته به ترتیب ۱۲ تن و بیش از ۳۵۰۰ تن بیان کرد.

مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایرژنتیکی آبزیان سازمان شیلات ایران گفت: سال گذشته طبق آمار گمرک ایران، بیش از ۴ تن خاویار پرورشی و بیش از یک هزار تن گوشت ماهیان خاویاری به ارزش ۱۶ میلیون دلار از کشور صادر شد.

کرمی راد افزود: خاویار پرورشی ایران به طور عمده به ۲۴ کشور دنیا در سال گذشته در حوزه آسیا، اروپا، آمریکا و خاورمیانه صادر شده است.

مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات ایران ادامه داد: مابقی خاویار پرورشی در بازار داخلی عرضه شده است.

کرمی راد اضافه کرد: خاویار پرورشی گونه بلوگا در سال گذشته با قیمت هر کیلوگرم ۱۲ میلیون تا ۱۵ میلیون تومان در بازار داخلی عرضه شده است و در حال حاضر قیمتی معادل ۱۵ تا ۱۶ میلیون تومان عرضه می‌شود.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *