اهم اخبار

صدور ۳۷ پروانه موافقت اصولی پرورش الاغ در ۳ سال گذشته/ خواص شیرالاغ با گاو قابل قیاس نیست

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون نظام دامپزشکی کشور گفت: طی سه سال اخیر ۳۷ پروانه موافقت اصولی و یک پروانه بهره برداری پرورش الاغ صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهمن جاوید لامعی، معاون نظام دامپزشکی کشور درباره آخرین جزئیات پرورش الاغ در کشور اظهار کرد: طی سه سال گذشته ۳۷ مورد پروانه بهداشتی موافقت اصولی، ۶ پروانه تاسیس و یک پروانه بهره برداری الاغ شیری صادر شده است.

او افزود: با توجه به فواید شیر الاغ، تعداد محدودی از کارخانه‌های لبنی اقدام به تولید شیر و فرآورده‌های آن می‌کنند.

لامعی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از تولید شیر الاغ و فرآورده‌های لبنی نداریم، بیان کرد: با توجه به آنکه تولید شیر و فرآورده‌های الاغ زنجیره بقای تولید است، اطلاع دقیقی از میزان آن نداریم.

این مقام مسئول ادامه داد: در تولید شیر و فرآورده‌های الاغ بحث اقتصادی بودن مطرح نیست؛ چرا که شیر الاغ دارای آنتی بادی‌هایی است که در شیرگاو نیست و به عنوان خواص درمانی از آن استفاده می‌شود.

معاون نظام دامپزشکی کشور در پایان با اشاره به اینکه پرورش الاغ در کشور جای کار دارد، تصریح کرد: صادرات شیر الاغ و فرآورده‌ها با استانداردهای بین الملل باید همخوانی داشته باشد و سپس به کشورهای حوزه خلیج فارس و دیگر کشورها صادر شود، اما در مجموع به عنوان حوزه‌ای که اشباع نشده می‌توان روی آن کار کرد و همواره پس از برندسازی فرآورده‌های آن را صادر کرد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *