اهم اخبار

فروشگاه‌های روستا- بازار در کشور راه‌اندازی می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی از راه اندازی فروشگاه های روستا بازار در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی،  به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی معاون وزیر جهادکشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از راه اندازی فروشگاه‌های روستا بازار در کشور خبر داد و گفت: فروشگاه‌های روستا بازار با هدف رونق محصولات و تولیدی‌های بومی روستاییان در مناطق مختلف کشور راه‌اندازی می‌شود.

محمدعلی طهماسبی با بیان اینکه راه‌اندازی این فروشگاه‌ها ابتکاری در راستای کوتاه کردن فاصله تولید تا مصرف محصولات روستایی است، افزود: با راه‌اندازی و رونق فعالیت فروشگاه‌های روستا بازار توسط اتحادیه‌های تعاون روستایی در مناطق کشور، محصولات و تولیدات روستاییان بدون واسطه ضمن حفظ و صیانت از کیفیت کالا و با قیمت مناسب به مصرف کننده عرضه خواهد شد.

وی اظهار داشت: هم اکنون در استان‌های خراسان رضوی و خوزستان شاهد نمونه‌های موفقی از راه‌اندازی فروشگاه‌های روستا بازار هستیم و محصولاتی مانند خرمای مشهد و برنج عنبر بومی خوزستان اینگونه عرضه می‌شود.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به نقش محوری اتحادیه تعاونی‌های روستایی در راه‌اندازی فروشگاه‌های روستا بازار بیان کرد: با اجرای این طرح مبادله کالا بین شبکه تعاونی روستایی و کشاورزی و اتحادیه‌های شهرستانی افزایش یافته و با حذف تقلب احتمالی در عرضه و فروش کالا، موضوع حفظ و افزایش ارزش افزوده و برندسازی محصولات کشاورزی و دامی نیز با جدیت دنبال می‌شود.

طهماسبی ادامه داد: اتحادیه‌های تعاون روستایی می‌توانند با ایجاد فروشگاه‌های روستا بازار در مناطق مختلف کشور، موجب حفظ و افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی و دامی و تجمیع و ارزشمند کردن سرمایه‌های کوچک روستاها شوند.

وی با بررسی مشکلات بخش کشاورزی و دامی تکاب اضافه کرد: با وجود کمبودها و کاستی‌های مختلف در این شهرستان، اقلیم کوهستانی، سرما و ارتفاع بالای ۲ هزار و ۷۰۰ متر از سطح دریا، با اجرای طرح‌های زنجیره‌ای کم‌هزینه این شهرستان می‌تواند به قطب ایجاد انبارهای سرد تبدیل شود.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بیان کرد: باید با دانش فنی و نوآوری از استعدادهای بالقوه منطقه برای تغییر محصول و اصلاح الگوی کشت در تکاب استفاده کرد و در این راستا جهت راه‌اندازی طرح‌های مکمل کشاورزی و صنایع وابسته تسهیلات مناسب نیز پرداخت می‌شود.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *