اهم اخبار

مدیرعامل گروه چای فرزین: با جلوگیری از واردات، تامین چای مصرفی کشور با خطر جدی مواجه می شود +ویدیو

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

به گزاش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی”اگروفودنیوز”،مهندس حسین حسینی در حاشیه سی امین نمایشگاه ایران اگروفود گفت:گروه چای فرزین به صورت تخصصی در حوزه چای در بحث واردات و صادرات فعالیت می کند،این شرکت چند سالی است در حوزه چای ایرانی و صادرات آن معطوف شده است.

حسینی افزود : علاوه بر صادرات، این شرکت با توجه به مشکلاتی که وجود دارد در حوزه واردات چای خارجی نیز فعال است و در تامین مصرف داخلی چای کشور تلاش می کند.

مدیرعامل گروه چای فرزین چالش اصلی صنعت چای گفت: در هر دو حوزه واردات و صادرات با چالشهای مواجه هستیم،هفت ماهی است که بحث واردات با مشکل روبرو است و ثبت سفارش و تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی و جهاد کشاورزی متوقف شده است و با توجه سرانه مصرف بالای چای در کشور، تولید داخل کفایت نمی کند ونیاز به واردات وجود دارد . ولی متاسفانه با سو مدیریت در اواخر سال گذشته و ابتدای امسال ، اکنون فعالیت همه برندهای چای در زمینه واردات خود را متوقف شده است.

وی در خصوص انتظار از مسئول گفت : این صنعت نیازمند حمایت جدی دولت است و تامین ارز باید صورت بگیرد و اعتبار کشور با عدم تخصیص ارز در خطر است و اکنون به بسیاری از شرکت های خارجی بدهکار است.

حسینی افزود : هماهنگی ارگان ها از جمله وزارت جهاد، گمرک و بانک مرکزی بابت تامین ارز باید شکل بگیرد و با از سرگیری واردات و تامین چای کشور به خطر نیافتد.

این کارآفرین صنایع غذایی کیفیت سی امین نمایشگاه ایران اگروفود را خوب ارزیابی کرد و گفت : توانمندی صنایع غذایی کشور را با حضور شرکت های مختلف در زمینه تولید و تجهیزات و ماشین آلات در این نمایشگاه به خوبی به نمایش در آمد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *