اهم اخبار

مردم اقدام به ذخیره سازی مرغ نکنند بازار به زودی تنظیم می‌شود/ واردات مرغ از ترکیه یا برزیل

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: در صورتی که مردم اقدام به ذخیره سازی خانگی مرغ در یخچال و فریزر نکنند بازار به زودی تنظیم می شود.

 به گزارش پایگاه خبری اگروفودنیوز، به نقل از تسنیم؛ رضا سالمی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران اظهار کرد: با ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در ماه حدود ۲۳۰ تا ۲۵۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود که روزانه ۷ هزار و ۲۰۰ تن تا ۷ هزار و ۵۰۰ تن در ماه می شود و با در نظر گرفتن سرانه ۲۵ تا ۲۸ کیلوگرم در سال، روزانه نیازمند ۶ هزار تا ۶ هزار و ۵۰۰ تن مصرف در کشور هستیم که میزان تولید بیشتر از مصرف است.

وی افزود: مردم مطمئن باشند تولید مرغ در کشور پایدار است و اندازه مصرف است و مردم از خرید و ذخیره سازی این محصول در یخچال و فریزر خودداری کنند تا بازار با افزایش تقاضای ناگهانی مواجه نباشد.

 مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران ادامه داد:میزان جوجه ریزی در کشور کم نشده است و  با وجود تحریم ها اجازه نداده ایم تولید کاهش یابد.

وی تصریح کرد:روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن مرغ مرغ منجمد به قیمت ۱۵ هزار تومان در فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار و اصناف سطح شهر تهران توزیه می شود تا بازار مرغ هرچه زود تر در کشور تنظیم شود.

سالمی گفت: امیداریم با مدیریت خرید مردم بازار مرغ به زودی در کشور به حالت قبل برخواهد گشت.

واردات مرغ از ترکیه یا برزیل

وی در ارتباط با ممنوعیت صادرات مرغ گفت: صادراتی مرغی نداشتیم که صادرات آن ممنوع شود و صادرات این محصول در شش ماه ابتدایی سال بود.

سالمی همچنین در خصوص تصمیم دولت  واردات مرغ با ارز ۴۲۰۰ توسط دولت گفت: این مرغ ها برای حفظ ذخایر استراتژیک است و به معنی آن نیست که در کشور تولید نیست بلکه پشتوانه ای برای تولید است؛ همواره باید به اندازه ۷۰  هزار تن مرغ  ذخیره اساسی در کشور داشته باشیم.

وی اظهار داشت: این مرغ ها ممکن است از کشورهای برزیل یا ترکیه به کشور وارد شود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: تسنیم

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *