اهم اخبار

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت: جریمه ۹۹ میلیون تومانی متخلفان صنف مرغ و تخم مرغ

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران اعلام کرد که در نتیجه بازرسی از واحدهای عرضه مرغ و تخم مرغ طی هفته گذشته مجموعا بیش از ۹۹ میلیون تومان جریمه برای واحدهای متخلف صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از ایسنا؛ سعید محمدی پور، اظهار کرد: معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران در هفته گذشته تعداد ۱۱۸۹ بازرسی از واحدهای عرضه کننده گوشت مرغ و تخم مرغ، در سطح استان انجام و منجر به تشکیل پرونده‌ای برای ۱۸۸ واحد متخلف به ارزش بیش از ۹۹ میلیون تومان شده است.

به گفته وی در همین بازه زمانی تعداد ۳۴۴ مورد بازرسی از صنوف و واحدهای عرضه تخم مرغ صورت گرفته که ۱۹۹ واحد به علت گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه به ارزش بیش از ۶۳ میلیون تومان متخلف شناخته شده و به مراجع قضائی معرفی شدند.

محمدی پور همچنین اظهار کرد که با توجه به عرضه و توزیع مرغ گرم قیمت این کالا روند کاهشی داشته و با قیمت مصوب فاصله اندکی دارد و برابر مصوبات ستاد تنظیم بازار با گرانفروشان برخورد قانونی خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد که گشت‌های بازرسی و نظارتی بر این کالا از تولید تا توزیع با حضور سایر دستگاه‌ها مثل بازرسان اصناف و اتحادیه های صنفی، تعزیرات حکومتی و پلیس قضائی ادامه دارد.

از اوایل آذر ماه  قیمت هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی‌های سطح شهر تهران به بیش از ۳۰ هزار تومان رسید. این در حالیست که اواخر مهر ماه کارگروه تنظیم بازار استان تهران قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تصویب کرده بود. در نهایت مقرر شد برای تنظیم بازار این محصول، مرغ منجمد به قیمت هر کیلو ۱۵ هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره بار و واحدهای صنفی توزیع کننده مرغ و مرغ گرم به قیمت کیلویی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان اصلی و اقماری میوه و تره باره شهرداری توزیع شود و سهم استان تهران روزانه تا سقف ٣٠٠ تن مرغ گرم تعیین شده است. در نهایت با آغاز هفته جاری قیمت مرغ در خرده فروشی های سطح شهر تهران به ۲۲ تا ۲۴ هزار و۹۰۰ تومان رسید.

همچنین با وجود اینکه بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار باید قیمت هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی بسته بندی شناسنامه دار دارای زنجیره سرد حداکثر ۳۱ هزارتومان باشد، در هفته‌های گذشته این محصول گران‌تر از نرخ مصوب عرضه شده و بر اساس گزارش میدانی امروز ایسنا قیمت هر شانه تخم مرغ در خرده فروشی ها ۴۰ هزارتومان شده است که البته در برخی از مغازه ها این قیمت حدود ۲۰۰۰ تومان کمتر یا بیشتر است.

 

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *