اهم اخبار

کوی کوی شیرین، وعده‌ای ساده و سنتی با طعمی لذیذ

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

کوکو شیرینی یکی از کوکوهای کمتر شناخته شده ایرانی است که در شمال کشورمان از محبوبیت بالایی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از وقت صبح، کوکو شیرین غذایی بسیار خوشمزه و راحت است که اگر به دنیال یک طعم متفاوت می گردید می توانید از خوردن این کوکوی خوشمزه لذت ببرید.

تخم مرغ ۴ عدد
سیب زمینی ۵۰۰ گرم
وانیل ½ قاشق چایخوری
پودر هل ۱ قاشق چایخوری
کره ۵۰ گرم
روغن مایع به مقدار کافی

مواد لازم شیره کوکو
شکر ۲ پیمانه
آب ۱ لیوان
زعفران دم کرده به مقدار کافی
گلاب ⅓ پیمانه
جوهر لیمو ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کوکو شیرین:

برای تهیه کوکو شیرین خوشمزه ابتدای کار یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس سیب زمینی ها را می شوییم و درون قابلمه قرار می دهیم. در ادامه تا اندازه ای که روی سیب زمینی ها را بگیرد آب می ریزیم.

حالا قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم سیب زمینی به مدت ۱ ساعت درون آب جوش بپزد. در ادامه پس از گذشت این زمان سیب زمینی ها را از قابلمه خارج می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

در این مرحله شیره کوکو را درست می کنیم. برای این منظور ابتدا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس شکر را به همراه آب درون قابلمه می ریزیم و بدون هم زدن اجازه می دهیم شکر در آب حل شود.

کوکو سبزی یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و پر طرفدار ایرانی است. کوکو سبزی را می ‌توان به روش‌ های مختلفی تهیه کرد

در این مرحله اجازه می دهیم مخلوط آب و شکر درون قابلمه جوش بزند. در ادامه دو کاسه مجزا انتخاب می کنیم، سپس زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم و جداگانه درون هر کاسه قرار می دهیم.

حالا سفیده مرغ را با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا حجیم و پف دار شود. در ادامه وقتی شیره کوکو جوش آمد، یک برس را خیس می کنیم، سپس درون جوهر لیمو فرو می بریم و اطرف قابلمه را با برس تمیز می کنیم.

در این مرحله مجددا برس را آغشته به جوهر لیمو می کنیم و اطراف شیره را تمیز می کنیم، به این منظور که شیره شکرک نزند. در ادامه اجازه می دهیم شیره روی حرارت به غلظت شهد زولبیا بامیه برسد.

کوکوی کدو سبز از آن جمله غذاهایی است که در دسته بندی غذاهای رژیمی قرار می گیرد و طعم بسیار خوبی دارد

حالا زرده تخم مرغ را با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ باز شود و از لختگی خارج شود. در ادامه شکر را به همراه پودر هل و وانیل به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس مجددا هم می زنیم.

در این مرحله مخلوط زرده تخم مرغ را تا جایی که کرم رنگ و کش دار شود مخلوط می کنیم. در ادامه وقتی روی شیره حباب های ریز به وجود آمد، گلاب را به همراه زعفران دم کرده به شیره اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

حالا وقتی شیره ریز جوش زد از روی حرارت بر می داریم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه وقتی سیب زمینی ها کاملا خنک شدند، پوست آن ها را جدا می کنیم و درون یک کاسه به صورت ریز رنده می کنیم.

کوکوی مرغ یکی از غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با روش های متنوعی درست می شود

در این مرحله سیب زمینی های رنده شده را به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با همزن برقی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه سفیده تخم مرغ را به مخلوط سیب زمینی اضافه می کنیم.

در این مرحله مواد را با هم مخلوط می کنیم، تا ترکیب و یکدست شود. در ادامه یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع و کره به آن اضافه می کنیم.

حالا وقتی کره ذوب شد، مایه کوکو را درون تابه می ریزیم، سپس به کمک لیسک مایه کوکو را درون تابه به صورت یکدست پخش می کنیم. حالا یک شعله پخش کن روی حرارت ملایم قرار می دهیم و تابه را روی شعله پخش کن می گذاریم.

کوکو سیب زمینی شکم پر یکی از انواع رسپی های کوکو سیب زمینی است که به صورت مجلسی تر درست می شود

در این مرحله درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم کوکو خودش را بگیرد، سپس سرخ شود. در ادامه پس از گذشت ۳۰ دقیقه کوکو را بر می گردانیم و ۳۰ دقیقه دیگر زمان می دهیم تا طرف دیگر هم نیز کاملا سرخ شود.

در این مرحله پس از این که کوکو به طور کامل پخته شد، اجازه می دهیم کوکو خنک شود، سپس آن را به فرم و اندازه های دلخواه برش می زنیم و از شیره خنک شده روی کوکو می ریزیم، سپس اجازه می دهیم شیره به خورد کوکو برود.

در نهایت پس از گذشت ۳۰ دقیقه وقتی شیره کاملا به خورد کوکو رفت، یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم، سپس برش های کوکو را درون آن می چینیم. در آخر می توانید کوکو را با خلال پسته و خلال بادام تزئین کنید. نوش جان.

سرویس خبری: آشپزی و گردشگری غذا

منبع: وقت صبح

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *