اهم اخبار

۹ هزار میلیارد ریال طرح کشاورزی امسال درهرمزگان به بهره برداری می‌رسد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

استاندار هرمزگان گفت: ۴۲۸ طرح کوچک و بزرگ در بخش کشاورزی استان با سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد ریال تا پایان سال‌جاری به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از ایرنا؛ فریدون همتی یکشنبه شب در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: ۳۷۷ طرح ساخت گلخانه با  سرمایه گذاری هفت هزار و۵۰۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای بیش از ۲ هزار نفر و راه اندازی ۴۰ واحد صنایع تبدیلی با یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری از مهم‌ترین طرح‌های قابل افتتاح بخش کشاورزی است.

وی بیان داشت:  در حوزه صنعت، معدن وتجارت نیر سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال طرح در دهه فجر امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد که برای ۶ هزار نفر شغل ایجاد می‌کند.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: همچنین ۷۲ طرح گردشگری شامل ساخت مجتمع‌های گردشگری و پذیرایی، هتل، اقامتگاه بومگردی و سنتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان درحال اجراست.

همتی یادآورشد: ۱۲ مورد از این طرح‌های گردشگری با سرمایه گذاری بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۳۲۴ نفر تا پایان امسال و ۲۰ طرح با سرمایه گذاری ۲هزار و ۵۶۰  میلیارد ریال و اشتغال برای ۶۳۳ نفر تا پایان دولت به بهره برداری می‌رسد.

وی در خصوص تولید صنایع بزرگ استان نیز گفت: تولیدات فولاد، آلومینیوم، سیمان و روی هرمزگان در ۹ ماهه امسال هفت هزار و ۹۲۷ میلیون تن بوده که در همسنجی با پارسال هشت درصد رشد داشته است.

استاندار هرمزگان در این نشست در خصوص تعیین تکلیف واحدهای تولیدی تملیکی بانک‌های استان نیز گفت: هیچ از بانک‌های استان حق تعطیل کردن کارخانه تملک کرده را ندارد.

وی همچنین با اشاره به الزام اجرای مصوبه های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان در شرایط جنگ اقتصادی تاکید کرد: مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان در صورت عمل نکردن به مصوبه‌های این کارگروه به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

در این نشست با مصوبه کارگروه تسهیل و رفع تولید هرمزگان، با بخشودگی جریمه بدهی یکی از شرکت‌های صنعتی استان به تامین اجتماعی و درخواست ۳۰ متقاضی تسهیلات صنعتی، صنفی و کشاورزی استان به ارزش ۴۲۵ میلیارد ریال موافقت شد.

سرویس خبری: استان ها

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *