اهم اخبار

رئیس هیئت مدیره مجتمع صنایع غذایی گلها: ایران تا ۵ سال آینده هاب صنعت غذا منطقه خواهد شد+ویدئو

بدون دیدگاه

مهدی کریمی تفرشی معتقد است ایران در صنعت غذایی و کشاورزی، آشامیدنی، شیرینی و شکلات با علم روز دنیا پیش می‌رود و تا ۵ سال آینده تبدیل به هاب منطقه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، مهدی کریمی تفرشی رئیس هیئت مدیره مجتمع صنایع غذایی گلها در حاشیه سی‌امین نمایشگاه ایران اگروفود به خبرنگار ما گفت: امسال جذابیت و پویایی در نمایشگاه پس از چند سال همه‌گیری کرونا مشهود بوده و شرکت‌کنندگان بیشتری حضور داشتند، تنوع محصولات بیشتر و همچنین بسته بندی‌ها زیباتر بود و چون ایران در صنعت غذایی و کشاورزی، آشامیدنی و شیرینی و شکلات با علم روز دنیا پیش می‌رود، تا ۵ سال آینده تبدیل به هاب منطقه می‌شود.

کریمی تفرشی بیان کرد: در بحث صادرات شاهد موفقیت شرکت‌ها و مجتمع‌های تولیدی هستیم و صادرات به معنی ارسال سرباز صلح به دیگر کشورهاست به این معنی که هر کالای صادراتی به عنوان یک سفیر صلح از ایران در دنیا حضور خواهد داشت.

وی عنوان کرد: صنعت غذا و کشاورزی به دلیل گستردگی و تنوع کارخانجات به تنهایی می‌تواند اشتغال‌زایی زیادی ایجاد کند، با بیش از ۱۰هزار واحد فعال تولیدی و صنعتی در کشور در زمینه صنعت غذا و کشاورزی و با همت و تدبیر دولت، مشکل بیکاری جوانان رفع خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره مجتمع صنایع غذایی گلها در خصوص نقش اتاق بازرگانی در توسعه صادرات غیرنفتی گفت: اتاق بازرگانی نمایندگان واحدهای تولیدی و صنعتی هستند و باید به این رسالت آگاه باشند که برای رفع مشکلات تلاش کنند و درگیر حاشیه‌ها نشوند و افراد با تجربه که در اتاق‌ها فعالیت دارند اجازه به وجود آمدن این حواشی را ندهند.

این فعال صنعت غذای کشور در خصوص مشارکت بخش خصوصی خاطرنشان کرد: دولت باید از بخش خصوصی به عنوان مقام مشورتی استفاده کند که متاسفانه این اتفاق رخ نمی‌دهد، مدیران در بخش خصوصی تجربه بسیار زیادی کسب کرده اند که می‌توانند این تجربیات را در اختیار دولت قرار بدهند.

وی ادامه داد: دولت پیش از تصویب هر قانونی یا ارسال لایحه‌ای به مجلس با بخش خصوصی مشورت نموده و موضوع را آسیب شناسی کند و حتی از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های معتبر به عنوان مشاور در ادارات دولتی بهره بگیرد.

مهدی کریمی تفرشی در پایان گفت: صنایع غذایی گلها یکصدمین سال تاسیس خود را جشن گرفته و تنها مجموعه ای است که‌ موفق به کسب گواهینامه صد سال قدمت از یونسکو گردیده و بیشترین تنوع در سبد کالایی را دارا می‌باشد، به این جهت امید داریم با جذب جوانان برای اشتغال‌ مسئولیت اجتماعی خود را در قبال کشورمان انجام دهیم.

سرویس خبری: صنعت غذا

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *